• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vill VARNA för SKYTTEL PASS i Norge.

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.803
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Jo blev tipsad om " skyttel pass " i Norge här.
Visst 200 Nkr, för att få bombrickan tänk hela 20% , vid "Bompasage". M1.
Beloppet 200 Nkr, blev 197.60 !!!! i Svenska kronor, för bombrickan, den är på plats.
Nu i dag kom, krav, på 197.60 Sk (betalt den 13/6 - 2024 via NORDEA bank LIVE), + Nu 300 Skr (Expressstillägg, utlandskostnad), summa 497.60.
Visst läser bt.no , varje morgon, tänk att där har stått, " Norrmännen kommer nästan att DRUNKA i pengar", trofan!!!
Andra som som också blivit drabbade?
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.803
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Jo blev tipsad om " skyttel pass " i Norge här.
Visst 200 Nkr, för att få bombrickan tänk hela 20% , vid "Bompasage". M1.
Beloppet 200 Nkr, blev 197.60 !!!! i Svenska kronor, för bombrickan, den är på plats.
Nu i dag kom, krav, på 197.60 Sk (betalt den 13/6 - 2024 via NORDEA bank LIVE), + Nu 300 Skr (Expressstillägg, utlandskostnad), summa 497.60.
Visst läser bt.no , varje morgon, tänk att där har stått, " Norrmännen kommer nästan att DRUNKA i pengar", trofan!!!
Andra som som också blivit drabbade?
Ringde den 17/ 6 - 24 till skyttel pass , frågade om fakturan på 200 Nkr är betald, fick svar att det kan ta " 3 veckor", innan bekräftelse.
Går det m,. häst & vagn, D
"
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
711
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Fakturan på 300 kr är väl från Nordea för Expressbetalningen. Då är norrmännen oskyldiga för den delen.
 

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
256
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Jag hade inga problem med betalning via Swedbank, tror att avgiften för utlandsbetalning var typ 50 kr. Sedan försvann transpondern i transporten, men det var inga problem, jag mailade och de skickade en ny utan någon extra betalning.
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
445
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Jag beställde min för ett drygt år sedan och hade inget problem med betalningen till Skyttelpass.
Svenska tullen ville däremot ha 1:- kr i moms på frakten. Postnord som skulle ombesörja att jag skulle betala 1:- kr i moms ville ha 75:- kr för detta.
Transpondern fungerade utmärkt och jag fick rabatt på både färjor och vägtullar.
 

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Det hørtes veldig voldsomt ut. Er det frakt av den fysiske brikken som koster så mye? Til info: Du trenger ingen fysisk brikke i bilen så lenge du har en gyldig avtale.
 

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Hvorfor vil noen betale så mye for en ekspressbetaling, og hvorfor har de overhodet valgt det alternativet? Dette har jo ingenting med SkyttelPASS å gjøre i det hele tatt.

Jeg har anbefalt SkyttelPass flere ganger her inne, og vil fortsette med det. Syns derfor at trådtittel må endres, dette er ikke deres skyld.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.803
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Det hørtes veldig voldsomt ut. Er det frakt av den fysiske brikken som koster så mye? Til info: Du trenger ingen fysisk brikke i bilen så lenge du har en gyldig avtale.
Tack för svar, Skyttel pass, skickar , en fysisk bricka, dom 200 Nkr för en bricka blir bara 197.60 Skr, hos mej, Nordea "Skäms " inte att ta 300 Svk Utan något "fysiskt" , vad var då det i Norska kronor!?
 

miknor

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Luleå
HBK-Nr
29063
Medlemskap
2024
Sedan får man hoppas att du får den hemskickad. Har väntat sedan början av Maj. Tillbakaskickad 3 gånger till Skyttelpass där dom säger ofullständig adress. Är min korekta adress. Intet ett ljud från varken från Tull eller Posten.
 

alfire

HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
451
Medlemskap
2024
Sedan får man hoppas att du får den hemskickad. Har väntat sedan början av Maj. Tillbakaskickad 3 gånger till Skyttelpass där dom säger ofullständig adress. Är min korekta adress. Intet ett ljud från varken från Tull eller Posten.
Har för mig att man måste skriva S framför postnumret.
SkyttelPass fungerar alldeles utmärkt.
 

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Sedan får man hoppas att du får den hemskickad. Har väntat sedan början av Maj. Tillbakaskickad 3 gånger till Skyttelpass där dom säger ofullständig adress. Är min korekta adress. Intet ett ljud från varken från Tull eller Posten.
Feilsendinger er jo alltid dumt, men husk at avtalen gjelder selv om dere ikke har fått montert brikken i bilen, da brukes skiltgjenkjenning i stedet.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.803
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sedan får man hoppas att du får den hemskickad. Har väntat sedan början av Maj. Tillbakaskickad 3 gånger till Skyttelpass där dom säger ofullständig adress. Är min korekta adress. Intet ett ljud från varken från Tull eller Posten.
Fick "brickan " omgående, inga problem, betalade via bank , då kostade det extra 300kr i "administration"!!!!
Bara en varning!
"PS" Ringde efter ett par dagar banken betalt, frågade om det var klart hos Skyttel Pass, nä det kan ta " 3 veckor"!!!!
Där för skrev jag tidigare, går det m. häst & vagn. " Ds"
 
Toppen