• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vill bara säga hej!

F

F.d. 9230

Guest
Nybliven hbk- medlem och förhoppningsvis också husbilsägare inom kort.
Vi har betalat handpenning och väntar nu på att säljaren skall hämta hem den från Tyskland. Förhoppningsvis har vi den här om 2-3 veckor...spännande.
Det är en Burstner Levanto 576 -07 som är ny.

Hoppas det blir en fin höst så vi kan ut och provåka, vi är så sugna nu.

Vilka är då vi? Vi bor i Lerum strax utanför Göteborg, har tidigare haft husvagn, men sålde den i juli (hann med 2 v semester på Rugen innan), då vi bestämde oss för husbil.

Vi har 4 barn, men 2 är stora och kommer inte att åka med i husbilen, utan det blir "småttingarna" på 3 och 5 år som åker med.

Finns det fler här som har små barn i husbil är det alltid kul att få kontakt och kanske kunna utbyta tips.

Hälsningar Ulrika & Mats, förhoppningsvis husbilsägare inom kort.

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Vill bara säga hej!

Hej och välkomna! På detta forum finns mycket matnyttigt. Jag har i alla fall haft oehört mycket nytta av all kunskap som finns i klubben.:)

Jag tror att ni har gjort ett riktigt bra val av husbil, hoppas ni blir nöjda.

Barnfamiljer finns det allt några i klubben också. Vi har en 6-åring med oss när vi är ute och åker och det funkar kanonbra.

Mvh / Per

F

F.d. 9673

Guest

Håller också tummarna för att Ni blir nöjda med nya husbilen!

Kul med fler barnfamiljer i HBK också! Vi har en tvååring (snart) som älskar att både åka och bo i husbil.
Det är så härligt att se hur han njuter när vi sticker iväg...

Välkomna!

Thomas, Carina och Oscar

morsan

HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2025

Välkommen in i gänget! Jag tror inte ni kommer att Ångra er med byte från husvagn till husbil det har i alla fall inte vi gjort. Vi har haft husbil i ca. 1 år nu efter vi sålt vår husvagn som vi sesongskampat med i ett par år och vi stortrivs med friheten. Jag förstår att ni väntar otåligt på er fina husbil.
Med vänliga hälsningar Från Morgan = morsan & Monica. ps! kolla gärna in lite exempel från vårt nya liv i husbil på Morgans space

Senast ändrad:
F

F.d. 13222

Guest

Jag är också ny medlem och (förhoppningsvis) snart Bürstner-ägare. Vi har tre barn, 0, 2 och 4 år gamla. Ser fram emot att semestra i husbil framöver. Jag lyssnar också gärna på tips från barnfamiljer, vi har varken åkt husbil eller husvagn innan... Verkar som om jag kommer ha stor nytta av HBK! :)

mvh
-jan

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

Välkommna både UlrikaS & jkorpegard!
Det är nog ganska många som bytt från husvagn till husbil, så även vi.
Ni kommer säkert att ha nytta av HBK på många sätt.
Ta det vackert i trafiken, så ses vi kanske framöver.

Thomas & Lena

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej och välkomna

Roligt med fler barnfamiljer och yngre husbilsägare. Jag tycker mig ha sett en klar föryngring i leden det senaste året. Vi har sett massor med barnfamiljer i husbilar under våra resor under våren och sommaren. Tidigare såg man inga.
Märker även skillnad på intresset hos mina kolleger och vänner. För några år sedan, var det ingen som kunde förstå varför vi skulle ha husbil, nu är det fler och fler som funderar på att skaffa en själva. Eller drömmer om att skaffa en.
Roligt!! :spinny::spinny:

Våra barn är sällan med längre, dom är 19 och 16 år. Men dom var med från början i 2004, och trivdes utmärkt (innan alla föräldrar blev töntiga........)
Dom var faktiskt en utav anledningarna till att vi skaffade husbil! Det var den äldsta dotterna som tjatade, hon hade tröttnat på (den fula) husvagnen. Dessutom visste hon att jag drömt om en husbil länge (sedan jag var 12) och tyckte det var dags att jag uppfyllde drömmen.

Sagt och gjort! Och inget vi någonsin kommer att ångra!

Lycka till med era bilar, jag vet att väntan är lång........
Men det är glömt när den väl kommer, tro mig.

MvH
Karianne

F

F.d. 1997

Guest

Välkomna UlrikaS och jkorpegard!
Vi har två barn, 5 och 3 år, men tyvärr ingen husbil än. Sökandet pågår. . .
/David med familj

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej kul att ni har skaffat husbil!
Vi skaffade vår i vintras, och har två barn i samma åldrar, 3 och 5 år gamla, vi bor i Vallda utanför Kungsbacka!
Hoppas vi ses därute nån gång!
MVH Annette

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Vi bor i Gustafs i Dalarna och ska ska köpa bil till våren :)
Har ingen som helst camping erfarenhet varesig av husvagn eller husbil, däremot barn i den populära åldern 3 och 5 år ;)

Peter & Helena :)

F

F.d. 24290

Guest

Välkommna, vi har fyra barn med oss och det fungerar perfekt! Lycka till!

Mvh Niklas

F

F.d. 6238

Guest

Välkommen i "gänget". Vi har också barn i 3 - 5 år. Helt undebara det är "bara" det att jag glömdeihåg att skriva att det är BARNBARN. HA HA, ha de bra och Välkommen i Familjen, Monica o Kurt,
:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:

F

F.d. 9230

Guest

Tack allihop för det varma välkomnandet!
Ett välkommen till Jan också!

Kul att det är så många här som åker med barn och att 3 och 5 är så populär ålder :)

Rapporterar vidare när vi vet mer när vår husbil kommer

F

F.d. 15874

Guest

Även vi säger välkomna hit,
vi är en barnfamilj men med barnen i åldern 4 och 5 år istället. Vi har haft husbil sedan förra våren och för våra barn är detta det absolut bästa som finns. I sommar har vi varit på vår första utlandstripp, 4 veckor i rad ute på turné i Kroatien bla och det har fungerat hur bra som helst. Att köpa en husbil är det bästa vi har gjort i inköp...

//Agneta

Toppen