• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilket bilschampo använder du?

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024
Tar igen upp ett gammalt ämne - Bilschampo till våra husbilar

Har provat Sanego premium gold.
Tvättar bra, samt ger en fin glans
Men tycker det är lite odrygt

Nästa gång skall jag prova Biltemas premium
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Först Abnet om det finns svarta ränder sen blir det Biltemas vaxschampo på 2 litersdunk. Några rejäla klunkar i en hink med varmvatten sen går jag loss med borste på långskaft. Spolar av med slang.
Ingen aning om det blir extrablankt eller bäst men det ser rent och fint ut :D.
 
R

RobbeS

Guest
Tager vad jag haver och jag har ganska mycket olika schamposorter hemma. Just nu kör jag med ett schampo från Chipex som i princip har samma teknologi som Abnet. Funkar jättebra. Det viktigaste är dock inte schampot utan att man behandlar lacken ett par gånger per säsong. Det gör jag numera på enklast möjliga sätt med Sonax spray and seal. Får med detta preparat en yta som gör att smuts och till och med flygfän har svårare att fastna och är lätta att få bort. Såpa med alla ära men jag tycker ytan har lättare att dra till sig smuts om man tvättar med det.
 
Toppen