• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilket är rätt?

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Åt vilket håll skall man sätta toalettpapperet i hållaren? Den lösa pappersändan hängande ner på baksidan rullen mot väggen, eller skall den hänga på framsidan från väggen? Vi hänger alltid vår från baksidan, men under diskussioner med vänner så sa dom att det rätta är att den lösa pappersändan hänger på framsidan. Vad säger ni, vilket är rätt? :):):)

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Vilket är rätt?

Så finns det också hållare som är utan rivare, där man bara hänger på rullen.

C

cheetah1

Guest
Sv: Vilket är rätt?

Slår vad om att det sitter en checklista på insidan av dörren på dasset på rymdstationen om hur man går tillväga när man torkar sig därbak.. ^^

Anywho, självklart ska pappret vara framåt.. Ett undantag är den hållare vi hade i mitt barndomshem i Värmland, där skulle man faktiskt lägga i rullen bakvänt.

Ytterligare ett undantag är om man har katt.
why-you-should-hang-toilet-paper-the-wrong-way.jpg

Toppen