• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken Windowsversion?

F

F.d. 5322

Guest
En ren amatörfråga som jag borde kunna :oops:
Har en Acer Pocket PC som tappar minnet och program så snart strömmen försvinner. Måste nu lägga in Lantmäteriets Pocket Kartex igen.
Frågan är hur och var jag ser vilken Windowsversion som ligger i datorn?
Kan inte hitta detta någonstans men är säkert superenkelt :oops:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vilken Windowsversion?

De fleste Acer Pocket PC kjører Windows Mobile 5.0. Denne informasjonen finnes i en av applettene under instillinger - husker ikke nøyaktig og det er noen år siden jeg holdt på med disse boksene. Men jeg fant en side med en oppskrift på dette: Which Version of Windows Mobile is On My Pocket PC? Pocket PC Central Help Center

Høres ut som den trenger et nytt batteri, før det har du masse problemer. Om en applikasjon må installeres på nytt eller ikke etter strømbrudd avhenger av flere saker og kan ikke besvares generellt. Normalt installeres programvaren til den delen av minne som tåler strømbrudd eller til en flashbrikke, det finnes situasjoner der en får slettet allt untatt windows fra disse enhetene. Normalt skjer dette via en liten resetknapp som en når med en tynn pinne, men jeg har opplevd at denne slettingen er blitt trigget av strømbrudd.
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Vilken Windowsversion?

Glömde säga att det är en engelsk version men det löste sig. 4.2 är det.
Sällan jag kör windows i den burken. Startar Kartex och kör bara.
Tack för hjälpen, vänner!
 
Toppen