• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken TV ska vi köpa?

F

F.d. 53500

Guest
Vi har haft husbilen i 6 veckor nu, och har lagt ned massor med tid på TV:n. Köpte på MediaMarkt en Philips 22", och det är tydligen glapp i antenningången. På 12" bryts strömmen helt plötsligt och rutan blir svart. Går bra på 220-230 volt. Denna TV kostade ca 1600 kronor och har bra bild när den fungerar.
Kan någon tipsa oss om en bra TV?

Britt o Ingvar

Just nu håller jag på att byta antennkablar, inte precis så vi hade tänkt oss vår husbilssemester.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Sv: Vilken TV ska vi köpa?

Jag är ingen expert, har också bara haft husbil sen i påskas.
Men jag har hört att det inte är ovanligt med strul när man kör tv'n på direktström 12V.
I vår bil har vi en 230V tv som drivs via invertern, den förra ägaren vägrade använda 12V tv, han jobbar som husvagnreparatör och hade bytt många trasiga 12V tv.
Sök på tv på forumet så kommer du att hitta många tips om tv.
Annars kommer nog lösningen snart här, fantastiskt kunnande i detta forum :)

sevallbo

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2025

Har en som heter Dilog , köpte den på Elmia för 6 -7 år sedan . Kör bara på 12 v , går perfekt . Kör den på 12 v sedan jag vid ett tidigare tillfälle fick 380 v in bilen på en Camping, tv brann upp allt annat klarade sig . Sevallbo

Ulla-Britt o Sune

HBK Medlem
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
15092
Medlemskap
2030

Jag har en Andersson19" med inbyggd dvd köpt på netonnet för 3år sedan
kör bara på 12v slipper ha omformaren med fungerar jättebra kostade ca 2000kr:music-icon:

F

F.d. 53014

Guest

Hej köp en lts dom är tillverkade till båtar och fungerar kanon. Bra priser på seasea.se

E

Ericsson c52

Guest

andersson led24tum 12-230volt har jag kanon bra bild,köpte till andersson smart tv så kan jag se alt

F

F.d. 53500

Guest

Tack för era tips. Det blir en Grundig när vi kommer hem. Är nu i Moraparken utan TV
Britt o Ingvar

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hejsan, se till att du får en Tv som är "up to date" när du ändå köper..........
Mpeg4-vilket nästan finns i alla som numera säljes,
annars blir man jättelurad.

Och DVB-T2.... (2'an är viktig) för att kunna få in HD-kanaler, men som fortfarande saknas i många TV som säljes,
annars får man en gammal kanalväljare

Och helst Full HD skärm när man ändå köper. (Men "bara" HD skärm duger också.)

Personligen håller jag på Grundig.
Valfritt med eller utan Sat-mottagare. Vision7 eller Vision8.

Funkar på hela spänningsregistret under och över 12V som ett batteri, solceller och 230V laddare kan åstakoma.

Klarar även relativt svag antennsignal.

Min Grundig funkar (ursäkta) skitbra :D.

M.v.h. JANKRO.

Toppen