• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken tillverkare?

F

F.d. 9682

Guest
Hejsan alla!

Har köpt en jenkar husbil ganska så nyligen, har inte lyckats klura ut vilka som har byggt den, någon här som har några idéer om tillverkare och modell?

page3-1000-full.jpg

Fler bilder finns på min hemsida.

F

F.d. 10115

Guest
Sv: Vilken tillverkare?

Hej!
Mycket fin husbil!! Det var ju ett företag i Göteborg som sålde nya sådana husbilar,byggda på Ford och Dodge men jag kommer inte ihåg vad dom hette...ska fundera lite till. Vi har en Cheva van med Reimohusbilstak som funkar perfekt till fyra personer.

LeffeB-57

HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
57
Medlemskap
2025

Jag tror dom heter Bilcenter och ligger på Transportgatan i Hissings Backa

F

F.d. 9682

Guest

Denna är såld i Göteborg, dekalen sitter kvar på framrutan, ska kika efter när jag kommer hem, men det bör ju vara stället ni nämner som sålt denna.

aw1973:
Tack! En till som har V8 då med andra ord. :) Vad har du för spis och låda i den, hur ligger den i bränsleförbrukning? har inte hunnit molla förbrukningen ännu, men hemfärden drog den iaf 2 liter(Sitter en Mopar 360 V8 + A518 låda i den) milen åtminstone, ska serva den med nya oljor i låda + motor, tändkablar, stift, filter osv så får man se vad förbrukningen hamnar på.

F

F.d. 10115

Guest

Ja,vi har också V8 fast en 6.2 liters diesel:) Och efter den en 700 låda vilket funkar riktigt bra.Under semesteresan till Bibione i Italien förra sommaren hade vi en snittförbrukning på ca 1.2 liter milen med fullpackning till fyra personer och ac´n på hela tiden.Är nöjd med förbrukningen och det finns ju hur mycket kraft som helst i motorn:)

F

F.d. 9682

Guest

Ahh, ni kör diesel... :) Fint vrid i dem...

F

F.d. 10115

Guest

Men vi har V8 bensin i Cadillacen..:)

Toppen