Kanada
HBK Medlem
Köpte en ny tändmodul förra sommaren eftersom den gamla inte slutade ticka gnistor när lågan var tänd. Den nya kostade runt 900:- och den fungerade ok fram till nu i sommar, den nya tändaren är helt död. Hade kvar den den gamla tändaren jag bytte ut och satte tillbaka den på prov. Den startade direkt (med problemet att den inte slutar skicka gnistor trots tänd låga)
Felet beror alltså på att den nya tändaren hade kort livslängd och utgår från att det beror på dålig kvalité. Både den tändare jag bytte ut och den nya var den turkos/gröna modellen med beteckning DZC 1/12 E. Min kyl är en Electrolux RM 4261 Nr: 00921072082.
Har jag haft otur eller är det dålig kvalité på dessa, eller beror det på något annat. Finns det tändare med bättre kvalité ?
Felet beror alltså på att den nya tändaren hade kort livslängd och utgår från att det beror på dålig kvalité. Både den tändare jag bytte ut och den nya var den turkos/gröna modellen med beteckning DZC 1/12 E. Min kyl är en Electrolux RM 4261 Nr: 00921072082.
Har jag haft otur eller är det dålig kvalité på dessa, eller beror det på något annat. Finns det tändare med bättre kvalité ?
Senast ändrad: