• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken sommar!

F

F.d. 53500

Guest
Vi har nu klarat av 650 mil på 4 månader med vår nya(och första) husbil. Besökt massor av campingplatser från Smygehuk till Mora. Allt har fungerat i stort sett bra, frånsett lite smådetaljer, som snabbt fixats till hos Bengt i Örkelljunga. Dock ett problem kvarstår.
TV:n !!!
Vi har haft bekymmer hela tiden frånsett sista 2 veckorna, och t o m bytat ut TV:n.
MAN MÅSTE HA INNERBELYSNING AKTIVERAD FÖR ATT MATA STRÖM TILL ANTENNFÖRSTÄRKAREN !!!
Har någon varit med om liknande? Finns inget annat sätt att fixa strömförsörjningen på?
Vår bil är en Adria Coral Axess 670 SLT -14
Britt o Ingvar

F

F.d. 53500

Guest
Sv: Vilken sommar!

Tack för tipset. Fortfarande kan jag inte förstå varför kopplingen är så. Vad är vitsen med det. Kommer kanske till Tyringe vid tillfälle
Ingvar

tomhoff

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
14258
Medlemskap
2025

Hej
Jag har en Adrian 670sl årsm. 2014 och vi har inte ditt problem. Reklamera hos säljaren.
Tomhoff

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Vi har nu klarat av 650 mil på 4 månader med vår nya(och första) husbil. Besökt massor av campingplatser från Smygehuk till Mora. Allt har fungerat i stort sett bra, frånsett lite smådetaljer, som snabbt fixats till hos Bengt i Örkelljunga. Dock ett problem kvarstår.
TV:n !!!
Vi har haft bekymmer hela tiden frånsett sista 2 veckorna, och t o m bytat ut TV:n.
MAN MÅSTE HA INNERBELYSNING AKTIVERAD FÖR ATT MATA STRÖM TILL ANTENNFÖRSTÄRKAREN !!!
Har någon varit med om liknande? Finns inget annat sätt att fixa strömförsörjningen på?
Vår bil är en Adria Coral Axess 670 SLT -14
Britt o Ingvar

Så var det för oss också, kunde inte begripa varför tv fungerade ibland och ibland inte.

Gjorde som Gunillas Kenth skrev, då slapp jag åka 30 mil för att få det fixat. :)

F

F.d. 53500

Guest

Precis så, fungerade ibland och ibland inte. Vi kom inte själva på att innerbelysningen måste vara aktiverad för att TV:n skulle fungera. På sommartid vill man kanske se på TV innan mörkret fallit. Efter andra besöket på husbilsfirman fick vi klarhet i hur det skulle vara.
Nu är alla glada igen.
Ingvar

Toppen