• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken Sikaflex för Solpanelen

F

F.d. 25406

Guest
Hej,

Jag skall snart installera solcellspanel på bilen (när snön försvunnit ;-)

Vad jag har sett finns det 2 olika förslag på lim när man skall montera solcellspanel på husbilstaket:
- Sikaflex 252
- Sikaflex 291
- samt skall det vara med eller utan primer
Vad rekomenderar ni?

/Ove

F

F.d. 9418

Guest
Sv: Vilken Sikaflex för Solpanelen

Vi har börjat använda TEC-7 på firman vilket vi är väldigt nöjda med.man kan tom applisera det under vatten och det fäster.
annars är det 252

F

F.d. 25406

Guest

Ok, låter som båda Sikaflex varianterna funkar (plus Tec-7)

Vi har en Watski affär i närheten, jag skall kolla om dom har någon av dessa varianter.

/Ove

cybertron

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2027

Vi har börjat använda TEC-7 på firman vilket vi är väldigt nöjda med.man kan tom applisera det under vatten och det fäster.
annars är det 252

vi testade tec-7 till genomföringen av kabel + fastsättning av skyddskåpa, men det blev som silicon, skulle enligt förpackning härda på 5 minuter (om jag inte minns fel) och efter ett dygn kunde jag ta tag i kåpan och bara lyfta bort den, hade inte härdat alls, var som mjukt silicon tog bort allt åkte och köpte sikaflex 291i, dagen efter sitter det som berget...

vet inte om jag hade otur, gjorde fel eller vad som hände, men tec-7 fungerade inte för mig iaf.

F

F.d. 9418

Guest

vi testade tec-7 till genomföringen av kabel + fastsättning av skyddskåpa, men det blev som silicon, skulle enligt förpackning härda på 5 minuter (om jag inte minns fel) och efter ett dygn kunde jag ta tag i kåpan och bara lyfta bort den, hade inte härdat alls, var som mjukt silicon tog bort allt åkte och köpte sikaflex 291i, dagen efter sitter det som berget...

vet inte om jag hade otur, gjorde fel eller vad som hände, men tec-7 fungerade inte för mig iaf.
Precis som sika så har Tec bäst före dag.det du beskriver låter som om det kunde vara något liknande, vet inte men vi har inte haft några problem.
det var inte för kallt när du appliserade tec-7

cybertron

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2027

Precis som sika så har Tec bäst före dag.det du beskriver låter som om det kunde vara något liknande, vet inte men vi har inte haft några problem.
det var inte för kallt när du appliserade tec-7

i luften kan det varit kallt, ca 5-6 grader men på taket på husbilen låg i direkt solljus och där var det långt över 20

men precis som du skirver, kan ha varit för kallt eller för gammal. jag hade otur helt enkelt :D

Toppen