• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken router har SIM, USB tethering och lösa antenner?

Sonny F

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
31757
Medlemskap
2024
Kortläsaren i min router TP-Link MR600 har gett upp. Behöver köpa ny router. Har varit väldigt nöjd med MR600 men skulle nu vilja kunna utnyttja den surfmängd vi har i våra mobiler genom att ansluta iPhone med USB kabel till routern och köra internetdelning till routern (tethering) och vidare till Chromecast med nätverkskabel. Naturligtvis kan man köra hotspot från mobilen till Chromecast men att köra över kabel är alltid bättre. Frågan är nu vilka routrar har funktionen SIM kort hållare OCH USB tethering OCH möjlighet att ansluta externa antenner? Har gått igenom de olika modellerna från TP-link och Asus och kan inte hitta någon som klarar allt.
 
Senast ändrad:

Jari.T

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2024
iPhone ansluter och delar trådlöst så USB kabeln kommer inte göra någon nytta eller ha någon funktion
 

Sonny F

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
31757
Medlemskap
2024
iPhone ansluter och delar trådlöst så USB kabeln kommer inte göra någon nytta eller ha någon funktion
Att dela via kabel har både för och nackdelar. Om man använder USB 2 så får man förmodligen lägre hastighet än via WIFI men via kabel så får man inga interferens störningar som man får via WIFI. Jag föredrar stabil uppkoppling via kabel då hastigheten räcker till i alla fall.
 

Jari.T

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2024
Att dela via kabel har både för och nackdelar. Om man använder USB 2 så får man förmodligen lägre hastighet än via WIFI men via kabel så får man inga interferens störningar som man får via WIFI. Jag föredrar stabil uppkoppling via kabel då hastigheten räcker till i alla fall.
Det stämmer att det blir bättre och snabbare med kabel men den funktionen finns inte på iPhone som du efterfrågar samma med chromecast den ansluts via wifie, vill du ansluta chromecast med kabel får du köpa den nya Google TV Streamer som har en ethernetport.
 

Sonny F

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
31757
Medlemskap
2024
Det stämmer att det blir bättre och snabbare med kabel men den funktionen finns inte på iPhone som du efterfrågar samma med chromecast den ansluts via wifie, vill du ansluta chromecast med kabel får du köpa den nya Google TV Streamer som har en ethernetport.
Att internetdela iPhone med USB kabel fungerar. Använder det regelbundet mot datorer. Se Så här ställer du in Internetdelning på din iPhone eller iPad - Apple-support (SE) Cromecast kan anslutas med nätverkskabel vi adapter. Se https://www.dustinhome.se/product/5011160983/cast-ethernet
 

Jari.T

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2024
Toppen