• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken prioritering!!!

F

F.d. 410

Guest
Först ber jag om ursäkt för detta inlägg som inte har det minsta med husbilar att göra men jag kunde inte låta bli att visa hur det kan gå till när regelverket saknar förankring i verkligheten.

Aquavilla har köpt en tomt och håller på att bygga en fabrik i Västervik för flytande villor som kan komma att ge 40 - 50 personer jobb inom något år. För att få plats med anläggningen måste 9 ekar tas ner (det finns ytterligare 100 på tomten) men Länstyrelsen tvekar om att ge tillstånd eftersom man tror att när ekarna är fullvuxna, om sisådär 50 - 100 år, kan ge bostad åt läderbaggar. Därför står hela projektet och väger just nu.

"Nyp mig i armen" - kan det gå till såhär?

Läs artikeln i dagens Västerviks-tidning.

Skalbaggar kanstoppa Aquavilla - VT.se - Västerviks-Tidningen

F

F.d. 13200

Guest
Sv: Vilken prioritering!!!

Nää, inte behöver du be om ursäkt. Här på forumet kan man ta upp vad som helst, mormors snuva eller solens fläckar.

Jim :D

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Ja hur var det nu,

"Liten tuva stjälper ofta stort lass":D

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Läderbaggarna låter som ett bra namn på en skum mc-klubb som också kan bli bostadslösa om 50-100år. Hoppas beslutet överklagas!
Dakota

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

En mörk kväll ett par motorsågar och dom kan vara borta … om ingen sett något vem kan då dömmas ?? Visst skall man se om miljön men en art som inte är utrotningshotad är ju knäppgökarna på kommun/länstyrelsen .

Lite ironi men ändå lite sanning .

Senast ändrad:
Toppen