F
F.d. 410
Guest
Först ber jag om ursäkt för detta inlägg som inte har det minsta med husbilar att göra men jag kunde inte låta bli att visa hur det kan gå till när regelverket saknar förankring i verkligheten.
Aquavilla har köpt en tomt och håller på att bygga en fabrik i Västervik för flytande villor som kan komma att ge 40 - 50 personer jobb inom något år. För att få plats med anläggningen måste 9 ekar tas ner (det finns ytterligare 100 på tomten) men Länstyrelsen tvekar om att ge tillstånd eftersom man tror att när ekarna är fullvuxna, om sisådär 50 - 100 år, kan ge bostad åt läderbaggar. Därför står hela projektet och väger just nu.
"Nyp mig i armen" - kan det gå till såhär?
Läs artikeln i dagens Västerviks-tidning.
Skalbaggar kanstoppa Aquavilla - VT.se - Västerviks-Tidningen
Aquavilla har köpt en tomt och håller på att bygga en fabrik i Västervik för flytande villor som kan komma att ge 40 - 50 personer jobb inom något år. För att få plats med anläggningen måste 9 ekar tas ner (det finns ytterligare 100 på tomten) men Länstyrelsen tvekar om att ge tillstånd eftersom man tror att när ekarna är fullvuxna, om sisådär 50 - 100 år, kan ge bostad åt läderbaggar. Därför står hela projektet och väger just nu.
"Nyp mig i armen" - kan det gå till såhär?
Läs artikeln i dagens Västerviks-tidning.
Skalbaggar kanstoppa Aquavilla - VT.se - Västerviks-Tidningen