• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken plåtis ska man köpa?

berkri

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Hej alla som vet något om eller har plåtis!
Jag har en önskebil men vet inte var den finns eller vad den heter!
6,36 lång med långbäddar (singel), 3500 kg, 16" hjul, kompressorkylskåp (högt placerat), dieselspis, dieselvärmare, dusch, toalett, helst inte FIAT, 6 växlad automat, isolerat vattensystem för vinterbruk, skapligt packutrymme, 4 passagerare, inga fönster bak, bra isolering i tak, väggar och golv, elpatron, Efoy.
M.a.o. en bra bil med "allt" som kan behövas och som går att bo i ca 8 månader om året.
Får kanske inga svar men ska besöka en del firmor i Tyskland där det största utbudet tycks finnas.

F

F.d. 58601

Guest
Sv: Vilken plåtis ska man köpa?

Här får du precis hurudan bil som du vill ha, de har lång erfarenhet av vinterbilar bla.

Casa - Matkailuautot

Du kan ju ta Google som hjälp med Finska språket.

/Leif

Senast redigerad av en moderator:

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Jag kan absolut ingenting om plåtisar..

Jag funderar på varför den ska vara 6.36 lång? Känns så bestämt att varken mer eller mindre är gott nog..

4 passagerare är också något jag funderar på, får dom också sovplats?
Tycker du har fått med allt annars, en kanonbil om den nu finns..

Vill förtydliga att jag kan ingenting om plåtisar men skulle kunna tänka mig en sån framöver, du får inte se detta som ett påhopp!!!

Jag har en känsla av att plåtisarna har exploderat på marknaden dom senaste åren och då bygger Kabe en bredare och klumpigare husbil, jag fattar inte hur marknaden fungerar.. Detta får man inte ta som påhopp igen, för hade jag råd hade jag köpt en ny Kabe i alla fall..

Vi har hellre en betald billigare bil än en flashig ny med lån på, fast ibland har man funderat på vad som är bäst, man lever bara en gång..

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Plåtisar byggs på standard
Plåtskåp och ett av dessa är 6.36!

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027

:)HEI.

Søk på La Strada Nova, 6,34 - 2,14 - 2,99 i vitale mål. Glassfiberplåtis
bygget på Mercedes Sprinter chassis skulle passe bra. Kan utstyres som du ønsker og tilfredstiller ellers dine krav.

Hilsen Regent.

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025

Titta på de tyska tillverkarna HRZ samt Knobloch

Toppen