• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken Otur

Bo i Bil

HBK Medlem
Kommun
Hörby
HBK-Nr
195
Medlemskap
2025
Man får väl kalla det otur när man parkerar husbilen på privat mark inne i Linköping samma natt som den yngre generationen tränar stenkastning 0:30 på natten?
Detta resulterade i en förstörd frammruta på vår integrerade husbil !
Nu får vi köra till Kroatien med denna rutan, för vi får ingen ny innan vi åker beroende på leveranstiden. Det var en väldig tur att stenkastaren inte var så stark, för hade han orkat en större sten så hade vi inte haft någon frammruta alls! man får vara glad ändå trots att det kostar en massa pengar o obehag till ingen som helst nytta.
Vi slapp ialla fall att träffa marodören. Hur undviker man sådana sammanträffande i fortsättningen ? Skall man kanske investera i en pansarvagn ? Man kan undra ? Mvh Bosse:confused:

F

F.d. 7222

Guest
Sv: Vilken Otur

Den som kastade sten ska nog vara väldigt glad att du inte fick tag i honom eller henne.
Kanske lika bra för dej också, för om du har samma humör som jag, så hade du nog gjort "något kriminellt" med vederbörande och kanske p.g.a. detta helt missat Kroatienresan.
Men det är ju som själva f.n. att man inte har någon respekt för andras egendom.:mad:
Hoppas ni får en trevlig resa iallafall!!
Husbilsvänliga hälsningar
Alf

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50042

Guest

Det är tydligen så att det väldigt roligt att kasta sten på husbilar. Endag när jag kom ut
till bilen så var det mitt på sidan ett märke stort som en femkrona. Det syns tydligt att en sten träffat, ett 1 cm stort märke men koncentriska ringar utanför, det går att laga det är ju polyesterplast. Värre är ett par dagar senare har det upprepats, nu på bakstammen, och den är tillverkad av ABS-plast, vilken inte går att laga, hela höger stående bakstam måste beställas från Frankrike och den kostar skjortan. Jag håller med föregående skribent det är tur att man inte såg vem det var...

Bosse HBK 1812

R

Ruth o Bosse 1

Guest

Hej vi råkade oxså ut för en som gjorde en lång reva på vår högra sida från bodelelsdörren till slutet av bilen. Vi hade bara haft bilen några månader när detta hände framför våra hus.

Toppen