• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken navigator av klubberbjudandet skall jag välja ?

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Hej
Skall köpa någon av de navigatorer som klubben har rabatt på.
Vill ha synpunkter på vilken av dessa skall jag välja.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Vilken navigator av klubberbjudandet skall jag välja ?

Vil lige pointere at Navigon navigatorer, inta kan visa bilder och tekster på ställplatserne.

Har haft en del Navigon brugere, der inta kunne forstå, at dom inte kunne se billederne, så fremover kanske jag inta skal henvise andre fabrikater ( selv om dom kan bruge GPX och CSV filerne ) til download filerne.

Er ledsan om der er nogle, der har fået forkert opfattelse af filerne med billeder och tekster, men bare Garmin kan bruge dom fuldt ud.
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Vilken navigator av klubberbjudandet skall jag välja ?

Jag valde Caravan & Truck även om det inte är så mycket kartmaterial som är uppdaterat med alla uppgifter ännu, men det kommer säkert.

Tycker live-tjänsterna verkar lite tveksamma. Det blir det en årskostnad på ca 500 kr som tillkommer om de ska utnyttjas. Har man en smart telefon så finns en hel del av funktionerna tillgängliga i den.
/Bertil
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilken navigator av klubberbjudandet skall jag välja ?

Er ledsan om der er nogle, der har fået forkert opfattelse af filerne med billeder och tekster, men bare Garmin kan bruge dom fuldt ud.

Garmin har köpt upp Navigon så förhoppningsvis kan man visa bilder även på kommande navigatorer från Navigon. Varumärket Navigon kommer tydligen att leva kvar i Europa.
 
Toppen