F
F.d. 16418
Guest
Vilket märke på motor är bäst att ha i husbil?
DVS: Peugeot.Fiat.Citroen.Ford
DVS: Peugeot.Fiat.Citroen.Ford
Senast redigerad av en moderator:
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Den som vill ha en BMW-diesel i sin husbil får leta efter en begagnad Vixen 21. I och för sig hade den bara en 2,4-liters turbodiesel, men i alla fall...BMW:s 3-liters diesel, men det kan vara lite knixigt att få dit den.
Motiveringen är att den blivit utsedd till världens bästa 3-liters dieselmotor flera år i rad!
Skämt åsido! Jag kör själv en 3-liters Fiat Ducato på 157 hk som under vår Moselresa på ca 400 mil drog 1.07 liter/mil. Då var det motorvägsfart större delen. Bilen har bra kraft och går förvånansvärt tyst pga lågt motorvarv (knappt 2000 varv vid 90 km/tim).
Varför inte Iveco, VW, MB, Ford(USA), Chevrolet. . .
Tror du får specificera lite mer om du ska få "träffsäkra" svar. T.ex. vilka årsmodeller det rör sig om.
/David