• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken motor?

F

F.d. 16418

Guest
Vilket märke på motor är bäst att ha i husbil?

DVS: Peugeot.Fiat.Citroen.Ford

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilken motor?

BMW:s 3-liters diesel, men det kan vara lite knixigt att få dit den.
Motiveringen är att den blivit utsedd till världens bästa 3-liters dieselmotor flera år i rad!

Skämt åsido! Jag kör själv en 3-liters Fiat Ducato på 157 hk som under vår Moselresa på ca 400 mil drog 1.07 liter/mil. Då var det motorvägsfart större delen. Bilen har bra kraft och går förvånansvärt tyst pga lågt motorvarv (knappt 2000 varv vid 90 km/tim).

Senast ändrad:
F

F.d. 16418

Guest

En motivering till det vore bra...antar att den är dieselsnål och bra funktionellt

F

F.d. 1997

Guest

Varför inte Iveco, VW, MB, Ford(USA), Chevrolet. . .
Tror du får specificera lite mer om du ska få "träffsäkra" svar. T.ex. vilka årsmodeller det rör sig om.
/David

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2025

Vi har också Fiat-motor, 160 hk. Går som en bergsget i uppförsbackarna och drar 0,92 i 90 km/tim.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

BMW:s 3-liters diesel, men det kan vara lite knixigt att få dit den.
Motiveringen är att den blivit utsedd till världens bästa 3-liters dieselmotor flera år i rad!

Skämt åsido! Jag kör själv en 3-liters Fiat Ducato på 157 hk som under vår Moselresa på ca 400 mil drog 1.07 liter/mil. Då var det motorvägsfart större delen. Bilen har bra kraft och går förvånansvärt tyst pga lågt motorvarv (knappt 2000 varv vid 90 km/tim).
Den som vill ha en BMW-diesel i sin husbil får leta efter en begagnad Vixen 21. I och för sig hade den bara en 2,4-liters turbodiesel, men i alla fall...

F

F.d. 16418

Guest

Varför inte Iveco, VW, MB, Ford(USA), Chevrolet. . .
Tror du får specificera lite mer om du ska få "träffsäkra" svar. T.ex. vilka årsmodeller det rör sig om.
/David

Vi funderar runt -90 års modell vill inte lägga stora pengar på husbil utan nöjer oss med en äldre.
Avslutar långsegling o vill ha nåt man kan ut o röra sig i.

Toppen