• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken märke????

F

F.d. 25292

Guest
Hej!
Är ganska klar över vad vi vill ha för typ av husbil som förstabil. De vi gillar är Dethleffs 6971, 6611 och 6840, Knaus 708G Sun Traveller, Adriatik 660SP, LMC A690 och 698, Eura Mobil 770 och 716. Vi vill inte betala mer än 400000. Vilket märke/bil är av bäst kvalitet både motormässigt och inredningsmässigt?
 

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: Vilken märke????

Tror inte märket har så stor betydelse när du väljer bland de nämnda märkena. Viktigare är att du väljer en bil med rätt planlösning och utrustningsnivå för dina behov, vilket chassi den skall vara byggd på (Fiat, Ford, Renault) och att inte välja en alltför klen motor. Har själv en Knaus 700DG Sun Traveller på Renault/ALKO-chassi med 3,0 l motor som vi är väldigt nöjda med. Om du vill få mer bil för pengarna, direktimportera. Du kan spara 100-150 kkr jämfört med motsvarande begagnad i Sverige.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Vilken märke????

Hej Tibben,
jag tror att ingen annan än du själv kan avgöra vilken husbil som passar och blir bäst.
Du har ju en hel del på listan, börja med att begränsa till två. Därefter gör du ett väl genomtänkt eget val, det blir absolut bäst. Lycka till!
V-backen :wink:
 
Toppen