• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken husbilstidning tycker ni är bäst?

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025
Jag har kikat lite på en del husbilstidningar och tyckte inte att mågon var speciellt bra. Nu kollade jag bara in ett nummer av varje, så jag kan ju ha fått tåg på någon av tidningarna då den var lite sämre än vanligt.

Jag är inte speciellt intresserad av en massa om nya husbilar eftersom jag inte kommer att byta husbil närmaste 5 åren. Men gärna trix och tips gällande skötsel av husbilen. Restips kan också vara intressant.

F

F.d. 8160

Guest
Sv: Vilken husbilstidning tycker ni är bäst?

Jag gillar Husbilen Test som verkar ha en hel del test såklart.
Senaste numret var jättebra att köpa innan vi åkte och kikade på en begagnad hb. Lite mer att veta vad man ska titta på.
Dock så är ju alla tidningar, förutom "Camper" kanske, långt utanför de priser jag kan ägna mig åt. Men drömmande är trevligt.
Husbil & husvagn brukar jag också lösnummerköpa. Trevliga resor i den bland annat. (om jag inte blandar ihop dom).

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Ja, smaken är ju som baken delad, sägs det ju.

Tidigare innan vi bytte husbil prenumererade jag på Husbilen Test, Husbil & Husvagn, och Allt Om Husvagn & Camping.

Numera prenumererar jag på Husbil & Husvagn och Allt om Husvagn & Camping, men den tidning som jag tycker är mest läsvärd är Husbil & Husvagn.

//Tommy

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

En tidning om husbilsbygge och renoveringar har jag länge sökt efter. Finns nog ingen.
:cool:

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Den som har det intressantaste innehållet för oss är utan tvekan Husbil&Husvagn. Bl.a. bra resereportage som vi uppskattar.

Vet inte, men upplever inte som "Husbilen test" riktigt lever upp till sitt namn. Tycker man har en inställsam attityd mot det man skall testa, dvs. husbilstillverkarna och deras återförsäljare. Troligen en överlevnadsfråga för dem, "man kan inte såga den gren man sitter på". Annonsintäckterna är säkert helt avgörande för deras överlevnad.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Men Alve. Man bygger ju nån sorts fästarm för PC eller läsplatta för att kunna läsa i sängen! Du som är så händig! :) Nä, jag håller med dig, det är mysigt med en tidning i sängen...., också! (Undarar vad jag menade med det?) :rolleyes:

Sen gillar jag Husbilen test. Uppskattar också Husbil och Husvagn allt mer. Den tidningen växer! Fast jag blir lite fundersam över att man ska testa kupevärmare..., i nästa nummer! Nu ska vi ju ha vår!

Krister N

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Ja jag har många tidningar som handlar om husbilar mer eller mindre, men dom jag för nävarande gillar mest Bullentin Husbilen test, Husvagn & camping, Husbil och Husvagn sen har jag 5 stycken till som jag läser sporadiskt.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Prenumererade tidigare på de 2 svenska HoC, HoH samt CC och de 2 tyska husbils tidningarna. Numera finns bara CC o tyska Promobil o Reisemobil kvar. Överväger att släppa Reisemobil också.

Promobil är en mycket bra tidning och det är hög kvalite i reportagen och testerna. Kanske lite hemmablinda ibland men inte så det stör.

Stundtals lite kämpigt med tyskan men det håller hjärnan i trim att tvingas bläddra i ordboken ibland eller googla några ord.

Jag börjar nog bli till åren kommen för den nya stil som HoC samt HoH har passar inte mina läsvanor och de innehåller för mycket Husvagn och campingrelaterat. Husbilen test har jag köpt ibland men den tycker jag är dålig.

De tyska tidningarna är väldigt professionella och faktainriktade och beskriver det som är viktigt på resmålen.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Absolut. Promobil och Reisemobil är riktigt bra tidningar. Jag får dock jobba så förbenat med tyskan att nöjet delvis försvinner. Vad säger du om en regelbunden översättning, internt för oss här på HBK, Håkan? Det behöver inte vara precis vid utgivningsdagen, utan ta du ett par tre dagar på dig! :)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Promobil finns i tidningkiosken på iPad

photo-730708.jpg
photo-729898.jpg

photo-727333.jpg
photo-728935.jpg

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Tack allihop. Hoppas att även andra känner att de får bra tips på tidningar nu.:)

Jag ska nog testa Husbil & Husvagn ett tag. Antagligen pappersvarianten då jag inte ser att den finns i elektronisk form.

Att ligga i sängen och läsa är nog den mest avslappnades ställningen. Men det måste inte vara pappersvarianten för det. Lite tung är den väl, jag har version 1.
Jag läser massor på min iPad i sängläge. Ofta med fördel då det annars kunde varit en 2000 sidig bok som väger multum.
Däremot läsning i badkaret med iPad är lite olustigt. Men det går om man inte somnar. :twitcy:

Jo, jag hittade Husbil & husvagn via Qiozk till iPad :spinny:

Senast ändrad:

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Men Alve. Man bygger ju nån sorts fästarm för PC eller läsplatta för att kunna läsa i sängen! Du som är så händig! :) Nä, jag håller med dig, det är mysigt med en tidning i sängen...., också! (Undarar vad jag menade med det?) :rolleyes:

Sen gillar jag Husbilen test. Uppskattar också Husbil och Husvagn allt mer. Den tidningen växer! Fast jag blir lite fundersam över att man ska testa kupevärmare..., i nästa nummer! Nu ska vi ju ha vår!

Krister N

Nja.
Någon platta tycker jag inte är så häftigt i sängen.
;)

F

F.d. 58817

Guest

Vi har läst både Husbil & Husvagn och Husbilen Test i ca tre år och gillar båda! Prenumererar på den ena och köper den andra, det den ena inte har, har den andra.
De har varit ovärdeliga i vårt funderande över vilken husbil vi skall köpa.

Åsa

Toppen