• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken Helg.....

Frank Ekman

HBK Medlem
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Det började med ett sönderskuret däck (mot en trottoarkant.)
Fredag kväll. = omöjligt att få tag i ett nytt däck.
Lördag fm. Åker iväg till Skultorp för att hämta 2 friktionsdäck att montera fram för att få loss ett till det söndriga bak.
Kommer tillbaka stax lunch och fixar fram bäragare för däcksbytena.
Upptäcker då att några rara ungdomar har varit framme och lekt med en spray-färg på bilen.
Nåja... allt löste sig till slut. Fick på däcken och lyckades tvätta bort färgen till slut.
Nu väntar vi bara på att det ska bli vardag igen och få börja jaga ifatt ett nytt däck.
Kontentan av denna helg= Kör inte i GBG och framförallt lämna inte bilen obevakad....

Bilagor

• IMG_1818.JPG
    IMG_1818.JPG
    841,6 KB · Visningar: 8

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Vilken Helg.....

Vad tråkigt , känner med er .... en olycka kommer inte ensam stämmer tydligen. Hoppas att er kvot av otur nu är fylld för lång tid framöver!

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Det var ju för dj.... Skönt att det gick att få bort färgen. Var stod ni parkerade när det hände?

Konstigt, Gittan och jag pratade häromdagen om detta att ungdomar sprayar färg på husbilar. Risken är att husbilar blir utsatta på samma sätt som SUV var ett tag. Sönder skruna däck m.m. Dom ser oss som miljöbovar för att vi kör runt med stora bilar. Har ni polisanmält händelsen. Polisen har ibland bra koll på vilka signaturer som sprayas.

Själva var vi i Strömstad i helgen.

Ha det bra.

Kram från Åke o Gittan

Frank Ekman

HBK Medlem
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024

Ja Åke. Det blev en polisanmälan av någon anledning. Ringde och gjorde den i vanlig ordning. Blev ombedd att komma med bilen till stationen på Hisingen. Men det kunde jag ju inte eftersom jag hade lite problem med däcken.....
Kom överens om att de skulle komma ut och besiktiga målningen.
Efter ca 4 timmar ringde jag igen och undrade var de var????
Efter ca 6 timmar gav vi upp och åkte iväg och tvättade bilen!
Efter ca 10 timmar ringde de upp och sa att de ännu inte har tid att komma ut. Jag talade om att de kunde lägga ner... Har tvättat bort det och de kunde jobbamed annat. Men se det gick ju inte för sig. De ville ju komma ut och inspektera skadan och söka efter ev. blodspår...??? Man undrar ju vad de har att göra och att fundera med..... / Frank

Senast ändrad:
F

F.d. 15874

Guest

Hej!!
fy sören vad ni har fått stått ut med,jag skulle bli skogstokig om det hände våran bil och inte polisen ens orkar komma.
vi tycker synd om er som fått utstått något sådant,vilken dj.... kränkning polis anmäl poisen för att dom inte kom.
Nej jag kan inte skriva mer för jag känner att jag bara blir förb.....!!!

Ha det så bra ni kan!!!!!!!!
Per/

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Ni skulle sagt att kaffet var färdigt och att ni hade nybakade wienerbröd.
Då hade det blivit blåljusutryckning.:D:D

F

F.d. 53012

Guest

Vi har ingen polis i Sverige utan trafikövervakare, det som ger intäkter........... allt annat är ointressant för dessa tjänstemän. Det som har upplevt är ju rena skräcken för oss flesta.

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag undrar vad som rör sig i huvudet på en klottrare?

Är det en hämnd på samhället för oförrätter under uppväxten?

Eller har de en konstnärlig ådra som måste förverkligas som vissa socialarbetare hävdar?

A

Amatören

Guest

Bilden du tagit borde väl kunna användas i anmälan lika gärna som en som polisen hade tagit själva?

Tänkte mest på det där att polisen samlar på "tags" så om dom får in en massa anmälningar med samma "tag" och någon sen fångar "konstnären" så borde det ju bli mer kännbart än om det bara vore en engångshändelse?

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2025

Å fy, det var bedrövligt, till råga på allt så blir man irriterad på poliser som inte kan göra sitt jobb, men man får tro att dom prioriterade rätt. Det är aldrig roligt med punktering och i detta fall också i stora staden, hoppas ni klarar er från liknande händelser i framtiden.

Kram
Sanddammarna

Toppen