• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken grill.......?

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Vilken grill.......?

Den Cadac Safari Chef jag köpte på Byggnetto i Kristianstad ser ut som på bilden i tidigare inlägg med undantag av att det inte finns något lock till den
grillgallrets diameter är 280mm
 

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Inlägg
465
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2024
Sv: Vilken grill.......?

Hej Hasse
Har själv en likadan grill som du funderar på vi tycker den fumkar kanon dessutom kan man grilla i "locket" och vips blir grillen dubbelt så stor, kanon om man vil bjuda goda vänner på grillat
mvh Claes
 

Månström

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Luleå
HBK-Nr
11233
Medlemskap
2024
Sv: Vilken grill.......?

Hej,

Om man tar det seriöst med grillning så tycker jag att en weber klotgrill är att föredra. Fin att reglera värmen med och man slipper bränna maten.

Webers Camping variant Smokey Joe kan man bära runt och stänga av efter en lyckad grillning och då slocknar briketterna. Vid nästa grillning är det bara att tända igång den igen med samma bricketter. Minimalt med spill och soptunnebesök

Tyvärr är kolgrillar ibland förbjudna i sydeuropa och då kan Webers gasolvariant vara en variant.

/Rikard

Q120_hero.jpgWeber Smokey Joe.jpg
 
Toppen