• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken Dag

F

F.d. 29870

Guest
Vilken Dag:spinny::spinny::spinny::spinny::spinny:2 Gull og et sølv i dag i skiskyting

Tora Berger Emil H Svendsen Ole Einar Bjørndalen:confused:

Og I går Ble det 1 gull med Marit Bjørgen og Brongse Med Petter Nordtug

Ja nu er vi på Gang i Os det kan bli gøy vidre:D

Senast redigerad av en moderator:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Vilken Dag

Grattis !!! Men ni visste väl att det var guld på gång ;) :)

Jag fick sända samma hälsning till min bror som bor i Fredrikstad .

F

F.d. 29870

Guest

Jo vi viste jo det .Men det står jo også stor respekt av Anja Person :wink:Som Tok en bronse :spinny: medalje i dag etter at hun falt så stykt i går ..Anja bor bare 12 mil fra Mo i rana I Ternaby ... Å der har det jo kommet mange store ski stjerner Fra:p

Senast redigerad av en moderator:

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hei

En helt fantastisk norsk kveld.
Den kommer jeg til å huske lenge.
Kjempespennende å vente på alle de andre utöverne etter at Tora gått i mål.

Heia Norge.:applaus:

I kveld har vi gode sjanser til å ta et par medaljer til. :D:D

MVH
Karianne

F

F.d. 18368

Guest

Gratulerar till alla era medaljer. Jag som har varit en stor soffsportare genom åren har numera tappat allt intresse nu vad gäller OS och VM-tävlingar. Det har gått inflation i alla tävlingar med Världscupen, VM, OS, Tour the Ski och allt annat. Dessa hysteriska patriotiska känslor från alla TV och radiokommentatorer. Alla analyser i timmar, alla pengar och sponsorer hit och dit. Jag missunnar inte idrottarna att tjäna en slant, men allt börjar stå mig upp i halsen. Men grattis i alla fall för alla "era" medaljer. Jag är väl kanske bara avundsjuk.

F

F.d. 29841

Guest

Nu är det bara att hoppas på att Norsken som ALDRIG , tävlar utan bara spurtar de sista 200m också vinner:då åker TV:n ut.
/Vidhem

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

To nye gull til Norge i dag.
Det er nesten ikke til å tro!!!!!

Det er ikke så ofte vi har fått fire gull på to dager.

Men gleden er ikke den samme idag. At Kristin Störmer Steira tapte en bronsemedalje med minste mulige marginal, er veldig vanskelig å smelte. Jeg unnet henne virkelig en medalje etter tre fjerdeplasser i OL. Nå ble det en fjerde.
Håper hun kan komme sterkt tilbake neste gang, på 30 km.

Gratulerer også Anna Haag med en fantastisk sölvmedalje. Det var virkelig morsomt å se at det svenske laget består av fler enn Charlotte Kalla.

Önsker alle en fortsatt hyggelig kveld.

MvH
Karianne

F

F.d. 29870

Guest

Ja det er jo helt utrolg hvor bra det gikk i dag ja helt enig med deg at den 4 plassen til Steira var vond huff sånn utur hun har hatt ja vi skal glede oss over ale di svenske og norske som gjør det bra .Anna haag kom som en kanon ut av siste svingen grattis:p

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Siste nytt:

Det er levert in protest mot Kowalcyk som tok bronsjen ettersom hun "skatet" i slutten av den klassiske löypa. Det syns tydlig på TV-bildene.

Håper, håper at juryen dömmer til Kristins fordel............:yes:

MVH
Karianne

F

F.d. 29870

Guest

:cool:Ja jeg så det vi får håpe det beste syns no egentlig hor nok 4 plasser no.Ny spennende dag i morgen

F

F.d. 18368

Guest

:cool:Ja jeg så det vi får håpe det beste syns no egentlig hor nok 4 plasser no.Ny spennende dag i morgen
Det var väl skönt att den där Steira inte tog medalj. Då är hon i alla fall inte misstänkt för doping. Vi i Finland har förhoppeligen slutat att dopa oss och det syns tydligt i resultatlistorna.

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Det var väl skönt att den där Steira inte tog medalj. Då är hon i alla fall inte misstänkt för doping. Vi i Finland har förhoppeligen slutat att dopa oss och det syns tydligt i resultatlistorna.

Hej

Hänger inte riktigt med i ditt resonemang. Är man inte misstänkt för doping om man kommer i mål 3cm efter bronsmedaljören? Är alla medaljörer automatiskt misstänkta?

Om man skall antyda att norrmän och svenskar dopar sig, måste man ha ordentligt på fötterna eftersom ingen skidåkare från dessa länder någonsin ertappats i något dopingtest - någonsin. Norska och svenske utövare testas dessutom betydligt fler gånger pr år jämfört med dom flesta konkurrenterna, delvis i samband med tävlingar där dom hamnar högt upp på resultatlistan, och dessutom utom säsongen, i träningsperioden. Vet att Marit Björgen ett år testades över 50 gånger.

MVH
Karianne

F

F.d. 18368

Guest

Hej

Hänger inte riktigt med i ditt resonemang. Är man inte misstänkt för doping om man kommer i mål 3cm efter bronsmedaljören? Är alla medaljörer automatiskt misstänkta?

Om man skall antyda att norrmän och svenskar dopar sig, måste man ha ordentligt på fötterna eftersom ingen skidåkare från dessa länder någonsin ertappats i något dopingtest - någonsin. Norska och svenske utövare testas dessutom betydligt fler gånger pr år jämfört med dom flesta konkurrenterna, delvis i samband med tävlingar där dom hamnar högt upp på resultatlistan, och dessutom utom säsongen, i träningsperioden. Vet att Marit Björgen ett år testades över 50 gånger.

MVH
Karianne

Hej Karianne, det jag vill säga är att det nu för tiden finns så mycket pengar att vinna på att vinna så vissa gör rätt mycket för att nå en sådan position. Det har gjort att alla som vinner automatiskt misstänkts (av mig för att vara dopade . Det är den bistra sanningen som förstör det roliga med idrotten. Pengar förstör. Tyvärr har våra egna skidlöpare skämt ut sig själva och Finland.Och det smutsiga byket är otroligt nog ännu inte till 100% uträtt. Det är också ett fenomen att när det gäller idrott så är det helt legitimt att vara fosterlänsk och patriotisk fastän det inom andra områden ses som pest och kolera.

MVH
Wikstrom fd sportfåne

F

F.d. 29841

Guest

Hej å
Synd om Steira som har för små fötter, annars hade hon knipt bronset.
/Vidhem

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Wikstrom:
Så nu anser du alltså att Sverige fick guld och brons i dag tack vare att dom är dopade!!!!

Jag beklagar verkligen att du karakteriserar dig själv som före detta sportsidiot. Du missar massor med spänning och glädje när du väljer att anse att alla medaljörer fått sin medalj på oärligt vis.
Hoppas du hittar tillbara till ditt sportsintresse.
Det ger mig så oerhört mycket.

MVH
Karianne

F

F.d. 29870

Guest

ja meg å Mojfen & Karianne Grattis til dere det var et veldig spennande løp av
Marcus Hellner og Johan Olsson syns dem var utrolig gode i dag:spinny:når vi snakker doping kan jeg huske finnene for noen år siden dem var jo grønne av dop i dag er dem reine ja idrett er stort lykke til med fortsettelsen til alle som elsker sport:)

F

F.d. 18368

Guest

Wikstrom:
Så nu anser du alltså att Sverige fick guld och brons i dag tack vare att dom är dopade!!!!

Jag beklagar verkligen att du karakteriserar dig själv som före detta sportsidiot. Du missar massor med spänning och glädje när du väljer att anse att alla medaljörer fått sin medalj på oärligt vis.
Hoppas du hittar tillbara till ditt sportsintresse.
Det ger mig så oerhört mycket.

MVH
Karianne

Ja vad tror du? Jag har i alla fall passerat stadiet sportfåne och är nu en EU-medborgare.

MVH Wikstrom

F

F.d. 4755

Guest

Gratulerar till alla era medaljer. Jag som har varit en stor soffsportare genom åren har numera tappat allt intresse nu vad gäller OS och VM-tävlingar. Det har gått inflation i alla tävlingar med Världscupen, VM, OS, Tour the Ski och allt annat. Dessa hysteriska patriotiska känslor från alla TV och radiokommentatorer. Alla analyser i timmar, alla pengar och sponsorer hit och dit. Jag missunnar inte idrottarna att tjäna en slant, men allt börjar stå mig upp i halsen. Men grattis i alla fall för alla "era" medaljer. Jag är väl kanske bara avundsjuk.

Jeg er sikkert bare avåndsjuk jeg også. Ser at Aksel Lund Svindal sitter igjen med ca 6 mill norske kroner etter sin innsats i OL,... så langt. Ja det er vel omtrent hva en middelmådig norsk fotballspiller tjener på ett år, og det samme som Helge Lund, konsernsjef i Statoil tjener på et år. Det siste er for Ola og Kari Nordmann nesten kriminelt mye, men idrettsfolkets lønninger på samme nivå oppfattes som helt ok!

Har mange ganger tenkt på at nå har vi idrettsevenement 365 dager i året, og det koster penger. Masse penger. Og hvem betaler? Jo det er oss det. Hvor mye mere koster ikke forsikringen min fordi Petter Nordtug går fort på ski, når han gidder?

Men gi folket brød og sirkus så holder vi oss borte fra saker som virkelig betyr no. Dagen etter at norske skiløpere "skulle tatt" en mengde medaljer på skisprint, presenterte norske myndigheter Klimakur 2010, et dokument som bl.a. tilrår en dobling av drivstoffavgift, parkeringsavgifter på alle plasser ved kjøpesentre utenfor byene, dobling av bompenger og høyere priser på flyreiser. Det har ikke vært plass i norske medier til denne saken. Alt har dreid seg om OL. Noen som snakker om Timing?

Toppen