• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilka underbara medlemmar det finns!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Ja, hade vi inte varit med i Husbilsklubben så hade vi inte fått träffa nya och goa vänner som dessutom är jättesnälla!

Jag behövde låna extra gasolflaskor inför resan till Värmland på fredag. Lars (LAVAL 1195) som bor någa mil härifrån erbjöd sig att låna ut till oss, men inte nog med det, han kommer hit med grejerna också!

Vi har genom denna klubb fått nya vänner för livet, och är glada att vi gick med som medlemmar för två år sedan!

Av er medlemmar som vi träffat dels "live" och dels även bara i "cybern" på hemsidan vill jag säga att ni har varit så vänliga, gästfria, givmilda och hjälpsamma, och vi ser fram emot att få träffa ännu fler medlemmar i framtiden!

Scan-400.jpg

Lägger in en bild som tack! Våren är bara två månader bort nu!

Annette

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vilka underbara medlemmar det finns!

Jag instämmer helt i det som står i rubriken!

Eftersom jag använder min lilla husbil året runt så brukar jag köra gasolpannan på vintern för att slippa tömma ur allt vatten till toilett o.s.v. Normalt är det inga problem; bilen är välisolerad så det går inte åt särskilt mycket gasol.

I morse upptäckte jag att pannan inte fungerade, hittade inte felet, blev rädd att vattnet skulle frysa med alla dyrbara konsekvenser det skulle föra med sig. Kollade med kompisar för att låna ett eluttag, inte en chans någonstans eftersom det var stora snöhögar i vägen överallt.

Min blivande plats på Orust totalt oåtkomlig på grund av all snön. Vad göra? Då kom jag att tänka på att jag i höstas träffat en mycket trevlig HBK-are när jag var ute på en elcykeltur i Stenungsund. Kan man kanske... är det möjligt att... äh, jag åkte dit med bilen och träffade "Stiga" och visst ställde han upp! Inga problem alls! Jag fick kopplat bilen till 230 volt så att elpatronen i värmeberedaren kunde värma bilen och i och med det var mina bekymmer borta. Jag får ha bilen där tills vidare tills jag har fixat pannan eller tills min nya plats på Orust har blivit snöröjd. Inte nog med detta, han körde mig hem också!!!

Hjärtligt tack, Stiga!

Jappe

F

F.d. 4755

Guest
Sv: Vilka underbara medlemmar det finns!

Det er så fantastisk positivt å se medlemmer referere til slike hendelser. Det kan komme godt med den dagen "motbakkene" kommer.

Selv har jeg lært veldig mye på disse sidene, og setter også større pris på å møte svenske bobilister på vegene nå enn jeg gjorde tidligere. Ja, slik skal vi ha det!

Toppen