• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Vilka mackar tankar man på med SÅIFA i Norge 2024?

mrob

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Ale
HBK-Nr
39683
Medlemskap
2024
Synd. Jag läste att de skulle ha ett samarbete med YX men det funkar inte tyvärr..
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.571
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029

Gammal artikel och jag tror inte att SÅIFA kortet funkar i Norge men på väg dit nu så kommer att kolla detta.
 

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
273
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Var i norra Norge i maj-juni. Vi tankade på bl a YX, men upptäckte att berodde på vilken mack man for till. Tror att vi även lyckades på någon Uno-X. Körde i alla fall runt i tre veckor, och bara vid nåt tillfälle fick vi ta till Cirkle-K.
 

GöranT

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
24627
Medlemskap
2024
Var i norra Norge i maj-juni. Vi tankade på bl a YX, men upptäckte att berodde på vilken mack man for till. Tror att vi även lyckades på någon Uno-X. Körde i alla fall runt i tre veckor, och bara vid nåt tillfälle fick vi ta till Cirkle-K.
Men fick ni nån rabatt med kortet i Norge?
 

GöranT

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
24627
Medlemskap
2024
Har inte fått faktura på dessa ännu trots att junifakturan för tankningar i Sverige kommit. Så jag vet inte ännu men hoppas, det fanns mackar i Norge som tog över 25kr litern trots att andra i närheten tog 18-19kr.
Jo, det kan skilja mycket mellan mackarna i Norge. Du får gärna meddela i tråden när du fått fakturan hur det var med ev rabatt.
 

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
273
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Blev lite rörigt, fick först en faktura som omgående krediterades. På den var det ingen rabatt. Sedan skickade de en ny faktura (som inte kom fram) på ungefär halva beloppet som den första. Fakturorna kommer från Preem Norge i pappersform (annars får jag dem via e-post) och eftersom vi inte var hemma på två månader hann jag få ett kravbrev… inga problem, jag är nöjd eftersom det blev oväntat billigt. Vi får se om det blir någon eftersläng, men min tolkning är att vi endast får rabatt i Sverige.
 
Toppen