• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilka fräna apparater i ett 1 DIN

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag har en 1DIN radio som åker ut.

Frågan är, vad finns det för bra och roligt att sätta dit i stället?
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Jag är lite tveksam till dom där multiapparaterna.

Jag köpte en Joying Android med 10” skärm för några år sedan och tänkte jag skulle få till den perfekta fräsiga stereo, video och navigeringsprylen istället för den gamla tråkiga stereon som satt i.
Kul som tusan att leka med och installera appar m.m. men när tekniknyhetens behag hade lagt sig så var den inte så bra längre.
Ganska dålig radiomottagning, saknade en del ljudinställningar, jobbigt att behöva hoppa mellan navigeringsapp och stereo men framför allt blev det jobbigt att alltid behöva sitta böjd framför instrumentbrädan på bilen när man skall fippla med appar, lägga in waypoints, uppdatera, ladda upp musik m.m.

Det slutade med att den åkte ut och in åkte en riktigt bra vanlig Sonystereo och en ny padda på eget snabbfäste istället.
Paddan kan följa med till soffan i bilen för att pysslas med och även in i hemmet för att preppas i lugn och ro innan en långresa.
Jag älskar megatekniska prylar men jag saknar inte Androidstereon ett dugg.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Micke.. vad har du för krav på funktioner, kvalitet och prestanda?
Det är verkligen en djungel i detta med huvudenheter, det finns bra enheter från Kina, men även en sjuhelvetes massa skräp.
Ja det är precis det jag upptäckt, därav min fråga, vad är bra?

Detta är ett fall av teknikinköp där jag är ganska ointresserad, jag har inte intresset att lära mig allt om dessa apparater.
Därför vore det fint att få rekomendation från någon som är nöjd med sin enhet.
Jag tror att jag vill ha Android i alla fall, samma möjligheter som i en platta att köra Sygic, Google maps osv?
SIM kort?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Ja det är precis det jag upptäckt, därav min fråga, vad är bra?

Detta är ett fall av teknikinköp där jag är ganska ointresserad, jag har inte intresset att lära mig allt om dessa apparater.
Därför vore det fint att få rekomendation från någon som är nöjd med sin enhet.
Jag tror att jag vill ha Android i alla fall, samma möjligheter som i en platta att köra Sygic, Google maps osv?
SIM kort?
Jag köpte en din1 med 10" skärm från Kina, ljudet är mycket bra och den har förutom radio backkamera, GPS, tpm, canbus mottagare, videingång, kamera ingång så den fungerar som en dash camera. Mm.... och skärmen är vridbar (slipper luta mig för att se skärmen) i stort sätt har jag nu allt som behövs när jag kör i en enda stor skärm... Och lätt överskådligt... Den dag jag behöver byta så blir det en likadan :yes:
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Ja det är precis det jag upptäckt, därav min fråga, vad är bra?

Detta är ett fall av teknikinköp där jag är ganska ointresserad, jag har inte intresset att lära mig allt om dessa apparater.
Därför vore det fint att få rekomendation från någon som är nöjd med sin enhet.
Jag tror att jag vill ha Android i alla fall, samma möjligheter som i en platta att köra Sygic, Google maps osv?
SIM kort?
Om du skall ha en Android kan jag också rekommendera en från Joying. Dom kom ut med flera uppdateringar till min och verkar ta ett relativt stort ansvar för sina produkter. Går ju givetvis inte att jämföra med dom stora Androiddrakarna men dom gör ju å andra sidan inga roliga Androider med stor skärm till bilar.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hus stor skärm tänkte du dig Roger67? Min är android10, med en 10,2“ skärm
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Peter, det är Michael som är ute efter en Android :)
Tackar för den info Roger67.... än en gång ser jag att min dyslexi (och minnet) ställer till det för mig och andra :eek: :msn_quest:....
För min undran var egentligen till dig när du skrev ......dom stora Androiddrakarna men dom gör ju å andra sidan inga roliga Androider med stor skärm till bilar...... Jag skulle frågar dig Roger67 om hur stora skärma menar du i texten. :bye:
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Ja så stor som möjligt. 10-12" vill man väl minst ha om det skall vara lite roligt:p

Med dom stora androiddrakarna så menade jag dom lite större företagen som t.ex. Samsung, Huawei, OnePlus m.fl. Dom är ju duktiga på funktion, support och uppdateringar.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag är lite tveksam till dom där multiapparaterna.

Jag köpte en Joying Android med 10” skärm för några år sedan och tänkte jag skulle få till den perfekta fräsiga stereo, video och navigeringsprylen istället för den gamla tråkiga stereon som satt i.
Kul som tusan att leka med och installera appar m.m. men när tekniknyhetens behag hade lagt sig så var den inte så bra längre.
Ganska dålig radiomottagning, saknade en del ljudinställningar, jobbigt att behöva hoppa mellan navigeringsapp och stereo men framför allt blev det jobbigt att alltid behöva sitta böjd framför instrumentbrädan på bilen när man skall fippla med appar, lägga in waypoints, uppdatera, ladda upp musik m.m.

Det slutade med att den åkte ut och in åkte en riktigt bra vanlig Sonystereo och en ny padda på eget snabbfäste istället.
Paddan kan följa med till soffan i bilen för att pysslas med och även in i hemmet för att preppas i lugn och ro innan en långresa.
Jag älskar megatekniska prylar men jag saknar inte Androidstereon ett dugg.

Efter att ha kollat på Joying, drar jag samma slutsats.
Det blir en ny stereo, 10" platta på fullt justerbart snabbfäste har jag redan.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Den där såg definitivt ut att vara en produkt på rätt väg.
Fixar dom bara enkel DIN, lite större skärm med mindre sorgkanter och en hållare för skärmen som man även kan placera där man vill istället för tvunget på enheten så är det ett klockrent köpobjekt:)
Pioneer kan ju göra bra radiodelar och får ju ur sig riktigt bra ljud också.
 
Toppen