• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Vilka andra märken o modeller motsvarar en Ducato (letar spegel)

T68

HBK Medlem
Inlägg
873
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Behöver hitta en vänsterspegel till vår 2012 Ducato plåtis. Tänkte försöka med skrotar/begagnat först o inser att det nog finns flera årsmodeller och märken som delar samma spegel. Tacksam för tips på mellan vilka år, märken och modeller jag kan söka för att hitta en spegel :).
 

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
249
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Behöver hitta en vänsterspegel till vår 2012 Ducato plåtis. Tänkte försöka med skrotar/begagnat först o inser att det nog finns flera årsmodeller och märken som delar samma spegel. Tacksam för tips på mellan vilka år, märken och modeller jag kan söka för att hitta en spegel :).
Ett inlägg från Fy & Bi 2016 kan kanske vara till hjälp om du kan vänta några dagar på leverans.
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
873
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Sorry, glömde berätta om problemet: det är alltså delar till motorstyrningen som gått sönder så behöver antingen en helt ny spegel eller om det går enbart motor+länkage mm

Alltså en sån här borde ju funka (...så problemet är kanske nog löst :) ):

Tack för tips om peugeot!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Hej, jag hade möjligheten att bryta bort glaset på en 2015 års modell vilken ser ut att stämma hyggligt med bilen i din avatar.
Ställmotorn sitter med en skruv i mitten, troligen torx, sen är det nog bara kontakten att bekymra sig över, men de brukar sällan ställa till med något bekymmer om man jobbar försiktigt. Glaset, jag trycker bara in det över eller underkant och därefter drar jag i motsvarande ände med fingrarna tills det lossnar, försiktigt (det är ju bra om det håller) men bestämt (det ska ju bort)

IMG_20200813_170612.jpgIMG_20200813_170243.jpg
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
873
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Hej, jag hade möjligheten att bryta bort glaset på en 2015 års modell vilken ser ut att stämma hyggligt med bilen i din avatar.
Ställmotorn sitter med en skruv i mitten, troligen torx, sen är det nog bara kontakten att bekymra sig över, men de brukar sällan ställa till med något bekymmer om man jobbar försiktigt. Glaset, jag trycker bara in det över eller underkant och därefter drar jag i motsvarande ände med fingrarna tills det lossnar, försiktigt (det är ju bra om det håller) men bestämt (det ska ju bort)

Visa bilaga 197672Visa bilaga 197673
Tack för svar o bilder! Det verkar ju inte så komplicerat :)
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Här köpte jag min spegel. Var hos firman i Tyskland
 
  • Gilla
Reaktioner: T68
Toppen