F
F.d. 29925
Guest
Sv: Vilka är de farliga förarna?
De farligaste förarna är alla andra som är ute och kör samtidigt som jag.
De farligaste förarna är alla andra som är ute och kör samtidigt som jag.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Frihet är det största ting som sökas kan all världen kring! Att tänka utanför ramarna, uppställda av överheten som är beroende av lobbyister i ämnen de själva inte har någon kunskap i, är att tänka fritt! Låt tankehindren falla! Tänk själv, stort och fritt! Jag skulle inte bli förvånad om det finns något i denna undersökning som är värt att ta på allvar! Notera att Schweiz är väldigt EU-fritt och politikerna där har stor respekt för vad väljarna tycker!
E ja full eller? Ere lörda?
Jappe
Olycksstatestiken i trafiken talar emot statestiken från Schweiz. Trafikolycker är ett manligt problem. Då skulle de Schweiziska kvinnorna vara ett undantag på vår jord.
Jag tror även att folk som kör aktivt, alltså tycker att det är skoj att framföra fordon är en mindre olycksbenägen art!
Jag har personligen kört ifatt husbilsåkare som legat och drönat under tillåten fart även om de samlade på sig köer !!
Ingen bra reklam, helst då de stoltserade med husbilsklubbens märke!
Nää, va lite alert och kör så att bilen och medtrafikenterna mår bra!
Anders
Bilen, plånboken, säkerheten och miljön mår bra av att dämpa farten lite, ligger själv gärna 10 km under gällande maxfart, håller man åt sidan så blir man inget större hinder prova själv vet jag.
mvh
Tror någon att det satt en kvinnlig förare i den här bilen?
Kan du vara tydligare? Jag förstår inte vad du menar!Att döma av backspegelns vinkling - nej!
På motorväg med hastighetsgräns 110-120 ligger jag också 10-20 under hastighetsgränsen men på övriga vägar vill jag gärna följa trafikrytmen. Att ligga 10 under vilket i realiteten blir 15 (mätaravvikelse) blir ett stort störningsmoment och ger oss husbilsåkare dåligt rykte.
Jag tror även att folk som kör aktivt, alltså tycker att det är skoj att framföra fordon är en mindre olycksbenägen art!
Jag har personligen kört ifatt husbilsåkare som legat och drönat under tillåten fart även om de samlade på sig köer !!
Ingen bra reklam, helst då de stoltserade med husbilsklubbens märke!
Nää, va lite alert och kör så att bilen och medtrafikenterna mår bra!
Anders
Knarrevik, har du tänkt på att det är en mängd fordon som kör eller bör köra i 80km, så det kan knappast räknas som ett hinder i trafiken om en husbil framförs i 80, eller hur.