• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

VILDSVIN!!!!

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Hej!
Sitter just & ser på Tysk Tv vilken "plåga" Vildsvinen är där nere!
Hur upplever ni som passerar Tyskland på er resa söder ut, dessa vilda djur?
Det är ju som bekant ounvikligt att inte passera Tyskland landvägen vad jag förstår.
Dom skälva anser det är en plåga vad jag förstår!
Hur är er upplevelse?
Mvh.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Sv: VILDSVIN!!!!

Hej kaj.p!
Tack för att du svarar!
Inte har jag sett något Tv program här i Sverige som belyst samma problem som Tyskarna har med Vildsvinen!
Tyskarna har haft stora problem länge med svinen inne i samhällena!
där för undrar jag hur upplever våra "vinter utvandrare" dessa Svin?
Mvh.

Det är nog samma här hemma på många ställen.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej!
Efter som jag är trådskapare så "flommar" jag ut lite, Nu snöar det som bara den här, det kan ju alltid glädja någon!!
Jo jag tänkte på dom som är söder ut, & som sitter där i mörkret!!! hoho! Inget illa menat, bara ren upplysning hur mysigt vi har det nu i advent, att sen Tv bilden från "parabolen " flimmrar som det blåser just nu är en annan sak!
Mvh.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Det är nog bara en tidsfråga. Men bl.a Askim o Sisjön har haft problem under vissa tider på året. Många golfbanor o fotbollsplaner är idag försedda med elstängsel.
Men klart livskraftiga stammar som typ de som finns i centrala Berlin finns inte. Inte än iallfall. ;)

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Jo Modellflygklubben Hökaklubben i Halmstad "hade" inga problem med sitt Ca:
20 tunland stora fält, fören i fjol då var våra antosiaster var tvungna att sätta upp el stängsel runt allt för att "dom" inte skulle böka upp hela fältet!
Så det är STORA problem även här!
Mvh:

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Hade gård tidigare i mittskåne och där kunde hagar och bete se ut som det var jordfräsen som varit framme, bara över en natt. Riktigt kraftigt elstängsel med lägsta tråden/bandet max 15 cm över backen var det som gällde.

F

F.d. 924

Guest

Här i småland finns det mängder med grisar och deras framfart syns mycket tydligt i skogen.
Dom markbereder även trädgårdar och förstör hela gräsmattor på bara några timmar:msn_angry: Ofta är dom inblandade i trafikolyckor... vi har ju många mitträcken men inga viltstängsel så dom fastnar liksom på vägbanan och kommer inte över vägen.

Toppen