• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vildmarksvägen

F

F.d. 1471

Guest
Hur ska man lämpligen köra vildmarksvägen, med eller motsols från Strömsund ? Någon som kan tipsa om sidor på nätet om vildmarksvägen ?

Kjell

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2025
Sv: Vildmarksvägen

Hej Byrstner, har själv inte kört hela Vildmarksvägen men skulle kanske välja att köra den från Strömsund och motsols men det spelar nog inte så stor roll egentligen. Det blir samma förändring av vyerna, inland-fjäll-inland och man startar och slutar ute på 45:an hur som helst.

Det finns "hur mycket som helst" att läsa om Vildmarksvägen, jag Googlade på "Vildmarksvägen" och fick 1990 träffar!

Trevlig resa genom ett fagert sommarnorrland!

F

F.d. 418

Guest

Kommer du söderifrån är det väl lämpligaste att starta turen i Strömsund och avsluta i Vilhelmina. Två tips: Hyr en GPS-styrd guide på turistbyrån på den ort där du startar och glöm inte ett besök vid Hällingsåfallet sydost om Gäddede. Kolla fallets läge på kartan för guiden är inte riktigt exakt när det gäller vägvisningen. Hälsn/AndersW

Kjell

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2025

Digitalguiden kunde tidigare hyras även i Strömsund men kan nu endast hyras på Turistbyrån i Vilhelmina - om nu inte Turistbyrån i V-mina har lyckats övertala fler uthyrningsställen inför 2008.
Turistbyrån i Vilhelmina har tel 0940-152 70.

Södra Lapplands Turistsidor för tre kommuner:
Södra lappland

Toppen