Håkan o Britt
HBK Medlem
Sv: Viktskojare fortsätter verksamheten.
Fin bil den kan jag tänkas ha jag hade säkert gått på detta köp , håkan
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Fin bil den kan jag tänkas ha jag hade säkert gått på detta köp , håkan
Har inte skrivit något på forumet innan, bara varit inne och läst.
Denna sandlåde nivå som råder här med att bara smutskasta Kabe är rent löjlig.
Detta vikt problem som råder har de allra flesta tillverkare som bygger på Fiat,Renault,Ford osv åtminstonde med Al-Ko chassien då dom har sina begränsningar.
Problemet är att vi konsumenter kräver mer och mer lyx och detta väger ju som bekant, sedan efterfrågas större o längre bilar/husvagnar som givetvis väger mer.
Skulle alla tillverkare bygga på ex Iveco,Man osv som "Fantastiska Concorde" så vore det säkert inget problem.
Problemet skulle istället vara produktionskostnaden flertalet skulle inte ha råd att köpa en ny bil.
Jag har själv råd att köpa en ny Concorde vilket jag tittade på innan vi köpte vår Kabe 910 som vägts upp till 5500kg.
Valet gjorde vi för att ingen av oss gillar designen vare sig inne eller ute på Concorden, Men det är VÅR smak.
Vad andra har och gillar bryr jag mig inte om, huvudsaken är väl att alla är nöjda med sitt val.
Vad detta med att enbart klanka ner på Kabe bottnar i vet jag inte, men jag värnar om jobben i Sverige och köper då gärna svenskt.
Kände bara att jag ville skriva av mig lite då det som sagt ofta är en tråkig stämning med att "Nästan" allt utom Concorde är skräp.
Har inga problem med att ta mothugg på detta inlägg, men vi är stolta och mycket nöjda med vår bil.
Ang. vikten så håller jag med behövs mer lastvikt vilket vi fick, men knappast bara Kabe som har problem där.
Forsbergs driver ett företag med målsättning att göra vinst, så dom struntar nog i om dom byter in en skit Kabe, bara dom tjänar på den...
De verkliga viktskojarna är egentligen fabrikanterna av påbyggnaderna
Om man ser på det olyckliga exemplet här ovan (Kabe husbilen) så undrar man hur i h.....e en fabrikant kan bortse från ett sånt elementär faktum att den verkliga lastvikten SKALL vara i balans med biltypen, fy tusan vilka idioter!
Fast KABE är i gott sällskap........:, nån jättefint stor Niesmann 8000i med en lastvikt på straxt över 600 kg från fabrik.....hur mycket är kvar nu tror ni efter allt lull lull som sitter på den bilen.....? Det finns massor av mer exempel, tyvärr.
Frugan och jag letar en ersättningsbil till våran tvåpersonersbil (barnbarn'), och tack vare egna dyra misstag samt mycket lärdom från detta forum så kan vi nu DIREKT sålla bort objekt som annars hade lockat oss.....
Vi har märkt av säljare som är rent okunniga i ämnet eller så låtsas de kunna
Sen hör man fraser som;
Inga problem, lastvikten på 400 kg räcker , det vägs aldrig husbilar.
Jag kan inte gå in på allt dumt man har hört:
Så hur i hella fridens namn skall återförsäljarna agera när de blir pådyvlade sånt viktelände till lyxbilar?
Moraliskt dilämma i högsta grad.
Fast det finns rymliga bilar med skaplig lastvikt , fast iom att vi just nu far runt och är köpare så vill vi inte ha dessa för oss själva, he he
Tänker inte försvara något speciellt fabrikat, men de beräkningar ni gör utifrån att bara titta på transportstyrelsen är inte mycket värda om man inte tittar på vad som ingår i standard. Den omtalade Kaben har betydligt mer standard utrustning än många andra bilar och har då en mängd mer utrustning i tjänstevikten än vad många andra har. Ska man verkligen gå ut och skälla efter handlare så får man nog göra det lite mer ordentligt om det ska vara någon seriositet i det hela.
Jag gjorde den kollen vad som var standard och vilka saker som enligt annonsen på nätet finns på bilen. Det är en hel del monterat efteråt. Om du inte tror mig så be forsbergs väga bilen med fulla tankar och förare.
Ok då fulla tankar men nyckter förare. Han behöver inte dricka för det rymms nog inte i lastviktenFull förare???
Om Kabe hade haft lite ansvarskänsla som företag så skulle denna bastard till husbil aldrig blivet tillverkad.
De skulle varit ärliga och sagt till beställaren.
Vi på Kabe kan inte bygga en Concorde till dig, om du tror detta.
Hur vi än anstränger oss så kommer vi inte ens i närheten och försöker vi ändå så blir den obrukbar. ( som i detta fallet )
Som sagt, Kabe skall hålla sig till att tillverka husvagnar.
Det har de visat med denna 910QB.
Ps, Kolla in detta hund filmklipp
https://www.youtube.com/watch?v=8cyqjkqneQM