• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Viktig information från Läkemedelsverket

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
På tal om biverkningar titta på diklofenak som jag fått i både kapslar ispruta och tabletter och salva, där kan vi tala om biverkningar, då ska man väl klara av vaccin som getts till många millioner.

Pencellin som också ges till miljoner eller miljarder människor.... Är jag tyvärr också allergisk emot.... Jag får inte ges penicillin V.... Ej heller cortison eller tramadol stada eller andra opiater, eller sådan medicin som innehåller paracetamol
Så tar inte en virus livet av mig så gör fel medicin det :twitcy: :twitcy:
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Ja! Använd fakta i frågor som berör covid
Tyvärr hade väl den här och många andra trådar inte ens existerat om endast hård fakta var tillåten.:wideeyed:
Det mesta som vädras här är ju troenden, rykten och vilda spekulationer vilket i alla fall jag jag tycker är ok bara vi formulerar oss så att det framgår att vi just tror, spekulerar eller kanske antar.
Jag lyckas faktiskt inte ens tolka "Då blir det väl så......." som ett faktapåstående?
 
Senast ändrad:

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Tyvärr hade väl den här och många andra trådar inte ens existerat om endast hård fakta var tillåten.:wideeyed:
Det mesta som vädras här är ju troenden, rykten och vilda spekulationer vilket i alla fall jag jag tycker är ok bara vi formuleras oss så att det framgår att vi just tror, spekulerar eller kanske antar.
Jag lyckas faktiskt inte ens tolka "Då blir det väl så......." som ett faktapåstående?
Men att föra fram rena osanningar, det borde det inte vara nån som gör.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Pencellin som också ges till miljoner eller miljarder människor.... Är jag tyvärr också allergisk emot.... Jag får inte ges penicillin V.... Ej heller cortison eller tramadol stada eller andra opiater, eller sådan medicin som innehåller paracetamol
Så tar inte en virus livet av mig så gör fel medicin det :twitcy: :twitcy:
Trodde inte det var så illa ber om ursäkt!
Den här svenska vintern måste vara riktigt jobbig värk och depression kan du inte medicinera mot. Det har jag problem med hela tiden. Och förmodligen de flesta i min generation som hastigt och olustigt blev stannandes i svenska vintern den värsta på länge.
 

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024
Tyvärr hade väl den här och många andra trådar inte ens existerat om endast hård fakta var tillåten.:wideeyed:
Det mesta som vädras här är ju troenden, rykten och vilda spekulationer vilket i alla fall jag jag tycker är ok bara vi formuleras oss så att det framgår att vi just tror, spekulerar eller kanske antar.
Jag lyckas faktiskt inte ens tolka "Då blir det väl så......." som ett faktapåstående?
Så är det, och det är okey tycker jag.
Men corona inlägg som inte är faktabaserade hör inte hemma i något forum
 

JanneB53

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
30780
Medlemskap
2024
Jag har sett en kraftig kille i lumpen som svimmade precis innan han skulle få en spruta (vanlig sådan). Han var väl rädd för sprutor och hade han slagit huvudet i betonggolvet, då hade han säkerligen fått allvarliga biverkningar...
Har sett samma sak, stora killar som svimmat innan sprutan i lumpen. Kanske det beror på att de stora starka killarna inte var så vana med att utsättas för något de inte rådde på. Annat var det för oss klenisar som var vana att få tåla det mesta, har man blivit tuktad av de stora killarna är väl en liten spruta inget att bry sig om
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
På Läkemedelsverkets hemsida
Du skrev tidigare; ”Hittills bara 55 döda i Sverige av vaccinet enl Läkemedelsverket. Jag föredrar livet”
...... och nu påstår du att informationen kommer från Läkemedelverkets hemsida, men det är ju inte sant.

Så här står det på Läkemedelverkets hemsida beträffande biverkningar och eventuella dödsfall;
Läkemedelsverket har hittills handlagt 10 rapporter om misstänkta biverkningar av vaccination med Comirnaty. Det handlar framför allt om förväntade milda lokala symtom vid injektionsstället och allmänna reaktioner som uppkommer när immunförsvaret aktiveras. Bland rapporterna finns också ett andra dödsfall, men det är inte fastställt att något av dödsfallen skulle ha ett samband med vaccinet.”
.........
”Fakta om de inrapporterade dödsfallen
Rapporten om det första dödsfallet inkom till Läkemedelsverket den 29 december. Det handlar om en äldre multisjuk man som avlidit i misstänkt akut hjärtstopp dagen efter vaccination. Det finns inget fastställt orsakssamband med vaccinet.

Rapporten om det andra dödsfallet inkom till Läkemedelsverket den 5 januari. Det handlar om en äldre kvinna med demens i palliativt skede. Kvinnan har vaccinerats med Comirnaty, fått feber och avlidit tre dagar senare. Informationen i rapporten är mycket knapphändig och Läkemedelsverket kommer att eftersöka ytterligare information från rapportören. I nuläget har Läkemedelsverket ingen kännedom om kvinnans fastställda dödsorsak och det finns inget etablerat orsakssamband med vaccinet.”

Källa: Lägesrapport misstänkta biverkningar av vaccination mot covid-19 | Läkemedelsverket / Swedish Medical Products Agency

Det finns alltså inga bekräftade dödsfall i Sverige, som har ett samband med vaccinet. Undrar vilken dold agenda du har och vad du vill uppnå med ditt falska påstående? Farligt och obehagligt tycker jag.

Tommy
 
Senast ändrad:

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Men vem är det som kommer med fakta då ? Läkemedelsindustrin ? , dom som tjänar pengar på detta eller ? Hur seriöst är det ?
Vad är det för fakta du syftar på? Det som diskuterats tidigare är fakta från Läkemedelsverket. Om du anser att de inte är seriösa, så ska du kunna belägga dina påståenden. Fakta är fakta. Dina åsikter är inte fakta!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Igår sa en kvinna faktiskt det på FHMs presskonferens kl 14 att det var 55 dödsfall efter vaccinet och att det har 550 biverkningar!!!

Om du googlar på.... FHM presskonferens kl 14 att det var 55 dödsfall .... så får du noll (0) träffar .... jag tycker att jag borde fått minst en träff som styrker ditt påstående.... tycker inte du också det Cre8iv
Så just nu ett till falsk alarm....

Sen om ni andra orkar läsa rapporten från läkemedelsverket (som beritoove säkert syftar på) om de 55 döda då kan ni ju läsa detta.......

 

cgwik

FD HBK Medlem
Inlägg
298
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22742
Medlemskap
2022
Ett "vanligt" år dör det ca 90.000 personer, dvs ca 250 per dag varav de flesta är 70+. Hittills är 2,23 % vaccinerade med dos 1, vilket gör att av dessa dör statistiskt 5,5 per dag (250*0,0223).
Att det då rapporterats 55 dödsfall bland de som fått vaccinet sedan i julas är alltså inget konstigt. Alla dödsfall och annat som kan vara biverkningar efter vaccination skall ju rapporteras till Läkemedelsverket som sedan skall utreda ett ev samband.
Jag som är 68 år är i alla fall glad att jag flyttats upp till fas 2 och därmed kommer att få vaccinet tidigare än jag skulle fått enligt den gamla planeringen.

/CG
 
Toppen