• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vikter igen

stavgård

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
14919
Medlemskap
2026
Hej det är mycket snack om vad bilen får lasta,har åkt nu 400-500 mil och har sett många tyska och belgiska husbilar med små släp täckta det måste väl vara kanon o slippa jaga vikter hela tiden eller finns det hinder här i Sverige :wub:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Sv: Vikter igen

Husbilen är maxlastad! Dom har allt med sig, så det är nog matförrådet:D.
Tanken är god, men för min del kan man lika gärna ha en husbil som lastar mer. Kanske finns en baktanke att man bara har 3,5ton och kan köra på fler vägar:confused:

stavgård

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
14919
Medlemskap
2026

I en såg jag att det var cyklar gummibåt stolar bord gasolgrill dom hade hyllor i framstammen så dom behöver inte mäta hur mycket vatten o bränsle dom har med sig:twitcy:

F

F.d. 30629

Guest

Det är väl bara i Sverige man får köra husbilar över 3.5 ton på b kort så kan vara därför.

stavgård

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
14919
Medlemskap
2026

Jag tänkte på 3,5 tonnarna dom får väl ha ett släp med totalvikt på750 kg det är väl bra det:music-icon:

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Det är väl bara i Sverige man får köra husbilar över 3.5 ton på b kort så kan vara därför.

Med ditt svenska B-körkort utfärdat före 1 juli 1996 får du köra personbil över 3,5 ton (t.ex. en svenskregistrerad husbil) i väldigt många länder.

Om du i stället menade att det är endast Sverige som har en övergångsregel, så stämmer inte detta. Liknande, men inte identiska, övergångsregler finns in några andra länder inom EU.

Toppen