• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vikt

F

F.d. 14352

Guest
Hej!

Jag undrar hur man praktiskt bär sig åt för att uppgradera vikten på husbilen? Har kommit på att det inte finns så mkt kvar för lasten, som man ju vill ha med sig. :wub:

Ha det bra i den nyfunna sommarvärmen// lillamina
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: vikt

Hej! Om du har ett Fiatchassi, vänder du dig till Italienska Bil AB i Uppsala - generalagent för Fiat - och beställer ett intyg som anger de vikter som är maximala för din bil. Om du har ett Al-Ko Koberchassi, vänder du dig till Al-Ko Kober AB i Hisings Kärra och begär motsvarande intyg. Sedan beställer du tid för registreringsbesiktning hos Bilprovningen och får där upp totalvikten till vad chassiet klarar. Tänk bara på att kontrollbesiktning skall ske var 12:e månad för fordon med en totalvikt överstigande 3500 kg. Om det vid registreringsbesiktningen är mera än tolv månader sedan senaste kontrollbesiktningen skedde, måste sådan göras i samband med registreringsbesiktningen. Annars får bilen körförbud. Hälsn/AndersW
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: vikt

Hej, lillamina...

Tänk på att det finns vissa nackdelar oxå med en uppgradering....

Mycket finns skrivet om detta i olika trådar utanför markisen.

ds
 
Toppen