F
F.d. 8176
Guest
Hej på er alla glada husbilsägare.
Jag bor nere i Spanien, och har precis köpt min första husbil den kommer på torsdag. Jag har hitentills bara sett den på foto...
Jag har varit på husbilssemester en gång förut men då med hyrd:
Det finns runt 1000 frågor som jag har o försöker läsa mig till svaren från tidigare som frågat.
Men en sak: Om jag har överlast när jag är ute o kör, vad händer då ???
Min bil enl papperna väger 2980 kg och får väga 3500 kg. Det är en Burstner A574 en 2004 års mod.
Vi är 4, varav 3 personer runt genomsnitt 75 kg och en på 25, ev åker inte min man med då försvinner 87 kg.
Men hur skall man kunna packa vettigt med så få kilon tillgodo ?
Jag tänker på disel, vatten, cyklar, etc.
Vad innebär att man ev höjer upp vikten ?
Jag har bara vanligt b-körkort, får man köra med det i såfall ?
Vi har planerat att åka från Spanien (Alicante) till Sverige (Uppsala) och längs franska kusten upp o ned genom Tyskland, Österrike. Italien tillbaks.
Nästa fråga. är det farligt att vara ute med husbil ?
Jag tänker på om inte min man nu åker med, utan jag åker upp ensam med mina två döttrar 7 resp 18 år, och sedan åker tillbaka hem ev ensam ?
Om man tar in på campingplatser eller ställplatser, behöver man oroa sig då ?
Jag kanske har blivit lite nojig efter att ha läst om att det finns folk som till o med tar disel ur bilarna.
Från början hade jag tänkt stanna vid mysiga små "ställen" men ok jag har accepterat camping/ställplatser. Jag vill ju inte utsätta mina tjejer för något hemskt...
Men hur pass farligt är det egentligen ?
Christina
Jag bor nere i Spanien, och har precis köpt min första husbil den kommer på torsdag. Jag har hitentills bara sett den på foto...
Jag har varit på husbilssemester en gång förut men då med hyrd:
Det finns runt 1000 frågor som jag har o försöker läsa mig till svaren från tidigare som frågat.
Men en sak: Om jag har överlast när jag är ute o kör, vad händer då ???
Min bil enl papperna väger 2980 kg och får väga 3500 kg. Det är en Burstner A574 en 2004 års mod.
Vi är 4, varav 3 personer runt genomsnitt 75 kg och en på 25, ev åker inte min man med då försvinner 87 kg.
Men hur skall man kunna packa vettigt med så få kilon tillgodo ?
Jag tänker på disel, vatten, cyklar, etc.
Vad innebär att man ev höjer upp vikten ?
Jag har bara vanligt b-körkort, får man köra med det i såfall ?
Vi har planerat att åka från Spanien (Alicante) till Sverige (Uppsala) och längs franska kusten upp o ned genom Tyskland, Österrike. Italien tillbaks.
Nästa fråga. är det farligt att vara ute med husbil ?
Jag tänker på om inte min man nu åker med, utan jag åker upp ensam med mina två döttrar 7 resp 18 år, och sedan åker tillbaka hem ev ensam ?
Om man tar in på campingplatser eller ställplatser, behöver man oroa sig då ?
Jag kanske har blivit lite nojig efter att ha läst om att det finns folk som till o med tar disel ur bilarna.
Från början hade jag tänkt stanna vid mysiga små "ställen" men ok jag har accepterat camping/ställplatser. Jag vill ju inte utsätta mina tjejer för något hemskt...
Men hur pass farligt är det egentligen ?
Christina