• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Viking Line fartyget Amorella

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Jo vad händer, förutom man inte har tillgång till t.ex. ens husbil i detta fall?
Jag evakueras, men husbilen , " mitt" hem, någon som vet?
Vem kontaktar man?
 
F

F.d. 22252

Guest
Det verkar ta ett tag innan folk kan få ut sina bilar från båten, den står ju på grund med stora hål i botten, den skulle ju behöva komma till en torrdocka snarast Tror dom har det i Mariehamn. De vågar visst inte flytta båten innan den är lagat provisoriskt.
Skulle vilja veta vad orsaken är att det händer med all elektronisk styrning ska det inte kunna gå.
För en del blir det väl betalt hotell så länge, eller så får de väl transportera hem bilen sen.
 

Knazig & Ilis

FD HBK Medlem
Inlägg
658
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
25947
Medlemskap
2022
Omkring 200 passagerare på Viking lines Amorella har evakuerats efter att färjan gick på grund utanför Mariehamn. Enligt Viking lines vd Jan Hanses beslöt kaptenen att köra fast med flit, efter att färjan börjat ta in vatten.

– Det var aldrig fråga om att fartyget var på väg att sjunka, säger Viking lines vd till nyhetsbyrån STP.
 
Toppen