• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Videokabel motorrum -förarhytt

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Hej,

ska dra en videokabel för kamera i fronten och in till förarplatsen i en Ducato -09.
Någon som gjort det?
Behöver råd om var det blir bäst med genomgången utan större påverkan av mellanväggen. Bör ju finnas något där.

Hälsningar,
Nisse
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Videokabel motorrum -förarhytt

Jag har nyss gjort det och det finns inget hål där du får igenom videokontakten utan du får borra hål i torpedväggen alldeles till vänster om den stora befintliga gummigenomföringen. Borra och fila upp hålet så att du får plats med en gummigenomföring runt kabeln efter att du fört igenom kontakten.
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Videokabel motorrum -förarhytt

Monterade kackkamera gick jag upp via bilbatteriet och upp till instumentet.
Kanske kan man göra så här.
 

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Videokabel motorrum -förarhytt

Vad har man kamera i fronten till? :)

På vintern när det är snövallar som man inte vill köra in i vid utfarten min samt vid liten plats på parkeringen. Vid andra årstider då det ösregnar o blåser och man skall parkera där det är ont om utrymme.
I båda fallen så vill jag inte skicka ut mina älskade att bli förfrusna eller genomblöta liksom jag inte själv har lust att bli det :twitcy:

Mvh,
Nisse
 
Toppen