• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Video redigeringsprogram

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
någon som har ett förslag på ett bra videoprogram som även hanterar
mpgf 4 formatet. Helst ett köpe program o för windows .

god jul
önskar Fincan

F

F.d. 8036

Guest
Sv: Video redigeringsprogram

Jag använder Pinnacle Studio Ultimate Collection, tycker detta fungerar bra.
Någorlunda lätt att hantera men har många möjligheter och funktioner.
Kostar ca 1000 kr.

F

F.d. 18017

Guest

sonic foundry vegas som senare köptes upp och fick namnet sony foundry vegas.
trevligt program som funkar bra.

Peterpan

FD HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022

Pinnacle är lätt att lära sig och är mycket bra. Behöver man inte flera än två video- resp. ljudspår finns nästan inget bättre program-dessutom fungerar det bra ihop med Sonicfire Pro musik, där låtarnas längd och takt kan anpassas till videosekvensens längd.

Jag själv behöver fler videospår och ljudspår och använder därför "Avid-Pro".
Sonicfire Pro musiken är (tror jag) speciellt anpassad till Avid. (Detta program ska ni inte köpa då enligt min mening ingen har tålamodet att lära sig det).

Jag har hållit på med film i alla former i över 40 år och kan fortfarande inte se någon nytta med att filma med en systemkamera. En riktig film- resp. videokamera har inställningsmöjligheter som en fotoapparat saknar. T.ex. automatiska förinställningar för zoomning, fokus och skärpedjup som vid tagningen kan användas i ett svep. :snowman-2-icon:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har hållit på med film i alla former i över 40 år och kan fortfarande inte se någon nytta med att filma med en systemkamera. En riktig film- resp. videokamera har inställningsmöjligheter som en fotoapparat saknar. T.ex. automatiska förinställningar för zoomning, fokus och skärpedjup som vid tagningen kan användas i ett svep. :snowman-2-icon:

Som amatör kan jag t.o.m. se en fördel med att videofilma med mobilen eftersom den alltid finns till hands. Motiven dyker sällan upp på beställning.

Många mobiler är bättre på video än vanliga stillbilder och filmar i HD-läge (1080). Det finns också en mängd videoredigeringsverktyg som appar, några riktigt proffsiga. Tyvärr har jag inte provat så mycket själv eftersom jag mest knäpper stillbild.

Senast ändrad:

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024

Pinnacle är lätt att lära sig och är mycket bra. Behöver man inte flera än två video- resp. ljudspår finns nästan inget bättre program-dessutom fungerar det bra ihop med Sonicfire Pro musik, där låtarnas längd och takt kan anpassas till videosekvensens längd.

Jag själv behöver fler videospår och ljudspår och använder därför "Avid-Pro".
Sonicfire Pro musiken är (tror jag) speciellt anpassad till Avid. (Detta program ska ni inte köpa då enligt min mening ingen har tålamodet att lära sig det).

Instämmer till fullo med dig.!
Tack för tipset.

mvh
Fincan

R

Resenären

Guest

På tal om videoprogram och videoredigering, så skänker man idag (måndag annandag) på Giveawayoftheday bort ett proffsvideo konverteringsprogram för AVCHD.

Aneesoft AVCHD Converter 3.1.0

"Aneesoft AVCHD Converter is designed for camcorder and camera owners to convert AVCHD (mts, m2ts), MOD and TOD video to any popular video and audio formats. This tool supports converting AVCHD video for importing to video editing programs and playing back on most popular devices, including iPad 2, iPhone 4S, Kindle Fire, Nokia Lumia 800, PS3, Samsung Galaxy S, Motorola Droid, HTC and more."

Kan laddas ner och registreras gratis till kl 09:00 tisdag

Giveaway of the Day - free licensed software daily. Aneesoft AVCHD Converter 3.1.0 - AVCHD Converter will help you to convert AVCHD (M2TS/MTS), MOD, TOD to other format in HD and SD resolution.

Toppen