Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag har hållit på med film i alla former i över 40 år och kan fortfarande inte se någon nytta med att filma med en systemkamera. En riktig film- resp. videokamera har inställningsmöjligheter som en fotoapparat saknar. T.ex. automatiska förinställningar för zoomning, fokus och skärpedjup som vid tagningen kan användas i ett svep.
Pinnacle är lätt att lära sig och är mycket bra. Behöver man inte flera än två video- resp. ljudspår finns nästan inget bättre program-dessutom fungerar det bra ihop med Sonicfire Pro musik, där låtarnas längd och takt kan anpassas till videosekvensens längd.
Jag själv behöver fler videospår och ljudspår och använder därför "Avid-Pro".
Sonicfire Pro musiken är (tror jag) speciellt anpassad till Avid. (Detta program ska ni inte köpa då enligt min mening ingen har tålamodet att lära sig det).
Jag har hållit på med film i alla former i över 40 år och kan fortfarande inte se någon nytta med att filma med en systemkamera. En riktig film- resp. videokamera har inställningsmöjligheter som en fotoapparat saknar. T.ex. automatiska förinställningar för zoomning, fokus och skärpedjup som vid tagningen kan användas i ett svep.