• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vibrationer i husbilen

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Har vibrationer i bilen när jag kör över 70 km mest vibrationer på 5:an växel
Kan det vara växellåda eller drivknutar Finns det någon som har något förslag på hur jag kan kolla detta
Bilen är en Fiat ducato 2003 2,8 jtd med 5 växlad låda
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hur är det med däcken ? ofta beror det du beskriver från däcken ? drivknutar ? är det uppför ell nerför ell konstant hela tiden över 70 km ?
 

Matsalamande

FD HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
18216
Medlemskap
2023
Kolla däcken först.Fick bort vibrationer genom att byta framdäcken. Ibland händer det att tom nya däck kan vara en aning ovala som inte rättar
till sig .Även bra att flytta bilen något då och då under avställningsperioden för att undvika att däcken plattar till sig.
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.686
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Finns flera äldre trådar om detta, så klicka på sök uppe till höger och då skriver du vibrationer, så kanske ni får några tipps om detta problem.
/Matti
 

Karevan

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Filipstad
HBK-Nr
14126
Medlemskap
2027
Finns de alltid där eller uppstår de lite random? I så fall kan det vara bromsar som kärvar och ligger på.
 
Toppen