• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Viasats affärsmetod

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025
Ble på sätt och vis pådyvlat ett abonemang på 30 månader.
Telefonförsäljaren lovade runt skulle spara mycket pengar genom att byta till Viasat.
När paketet kom hämtade jag ut det. Fick sedan anläggningen monterad efter 14 dgr.
Var inte nöjd med viasat försökte då ringa för att lämna tillbaka paketet. Detta gick inte
tiden för ångerrätten hade gått ut. Om jag inte hämtat ut paketet hade det troligen gått
tillbaks till viasat. Jag fick det alltså försent monterat för att åter återskickning kunde
tlllåtas. Jag trordde att man skulle få testa och prova vad man beställt. Men ack ack
ångertiden hade gått ut
Nu måste jag ha skiten i 30 månader.
DÄRFÖR SE UPP MED DERAS FÖRSÄLJNINGSMETODER. LYSSNA ALDRIG PÅ
VAD DESSA MUNVIGA FÖRSÄLJARE LOVAR.
DET LOVAS RUNT MEN HÅLLS TUNT.
Viasat kan fara ock flyga!
Kan absolut inte rekommendera dem!

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Sv: Viasats affärsmetod

Även jag har gått på en liknande modell, dock i mitt fall med Canal Digital.

Jag bestämde mej i våras för att skrämma igång min Oyster85 på husbilen från 2005.

Fick dock inte in några kanaler, tänkte då att det berodde på avsaknad av CA-modul samt därtill lämpligt kort.

C.D hade då en kamanj att prova fritt hela utbudet i 3 månader, jag slog till på det.
Dock fick jag inte igång grejerna, fick hjälp här på forumet av Knut m.fl.
Min Oyster hade aldrig blivit uppdaterad, så jag blev sittande 1par veckor med div. picklande med uppgradering m.m. via en laptop.
Till slut hade jag det som krävdes, dock saknades flera av C.D kanaler, och det går inte att lösa enligt C.D. för gammal Oyster utrustning.

Jag bestämmer mej då för att avsluta denna provperiod.
Nänä... se det gick inte jag hade ju provat i över 14 dagar.

Sitter nu med en kostnad på knappt 400kr/mån i 15mån.
(lyckades pruta på tiden från 24 mån.) som jag inte kan använda.

Så se upp med ångertiden, som jag misstolkade, ifall ni vill "prova på" !!

//Peter

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Viasats affärsmetod

Även om ni inte har kvar ångerrätten har ni alltid reklamationsrätt i 24 månader enligt konsumentköplagen. Har ni inte fått vad ni blivit utlovade, ska ni reklamera. Hjälper inte detta ta kontakt med konsumentrådgivaren i era kommuner så hjälper dom till.
Jag har kommit ur ett sådant avtal med Boxer. :):)

Toppen