• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Viasat eller Canaldigital

Jonas Håkansson

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Örkelljunga
HBK-Nr
1970
Medlemskap
2023
Hej.
Har en parabol på husbilen (50 cm) har nu viasat men den fungerar nog bara ner i halva tyskland.
Är det någon som vet om viasat , canaldigital vilket som är bäst och sänder längst ner i europa eller hur långt man kan ta in kanalerna.

mvh Jonas
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Viasat eller Canaldigital

Jag vill också gärna veta, men jag har för mig att Knut har sagt att det går ner till Mosel ungefär. Han får väl gå in med ett korrekt svar!
 

Tiiu & Claes

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
449
Medlemskap
2024
Sv: Viasat eller Canaldigital

hej!

Vi har Canal digital och har varit i södra Spanien där det funkade helt OK. Nyligen ute i Holland, Frankrike, Tyskland och Schweiz och där är det trevligt att se Mittnytt! Dessvärre funkar det inte på Island (men jag tror att Viasat har problem där också).
Vi har kamrat med Viasat som klagat över problem i Europa.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Viasat eller Canaldigital

Hmmm, noe som skal ha fungert i vinter er at alle svenske HD kanaler blir sendt med total dekning i Europa over Thor-5 THOR 5 - T2 - TelenorSBC . Dette var den eneste transducer på denne sat med HD mulighet. Nå er Thor-6 i drift med flere HD transducere, en av disse har samme footprint som den som canal Digital bruker for nordiske kanaler THOR 6 - K1 - TelenorSBC . Viasat sender over Sirius Coverage Areas | SES SIRIUS

Jeg ville ikke satse mye på at de svenske HD-kanalene blir liggende med full Europa dekning ett helt år til.
 
Toppen