• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vianor rabatt?

Niclas & Pia

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Gäller denna rabatt fortfarande ? Och hur stor rabatt är det på priset man ser på hemsidan? Är nämligen ute efter nya fälgar

Vianor har nöjet att erbjuda rabatter på däck o däckservice till
medlemmarna i Husbilsklubben.

Vianor finns i stora delar av Sverige,
Vi har gjort ett nytt upplägg med kontantkundnummer.

Gå in på Vianors hemsida Däck, däckbyte och fälgar från Vianor! för att söka verkstad.

Kontakta verkstaden för att få pris o ev boka tid.

Uppge kundnr: 111040 Hubilsklubben samt HBK medlemsnr o regnr på bilen.

Vi har kopplatt rabatter på däck o däckservice till kundnr:111040
så det blir lika på våra verkstäder i hela landet

Tveka inte att höra av er om det är något som är oklart.

Med vänlig hälsning
Per "Pelle" Edman
Platschef

Vianor AB
Getängsvägen 14
504 68 Borås

Tel: +46 (0)33 100220
Fax: +46 (0)33 138393

E-post:per.edman@vianor.com

Hemsida: Däck, däckbyte och fälgar från Vianor!

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Sv: Vianor rabatt?

Den gällde när vi byte framdäck i september.Det var 32% rabatt på däcken men inte på arbetet.Vad som gäller på fälgar vet jag inte.Men du har kontaktuppgifterna längst ner i ditt inlägg ta en kontakt med dom och fråga.
Glöm inte att tala om HBK Kundnummer.
HaDe Hasse

Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Däck och fälgar är en av de branscher där prislistorna ofta ligger uppe i himlen och i princip alla erbjuds saftiga ”rabatter” på dessa.
Stirra dig inte blind på rabattsatsen utan gå enbart på slutpriset när du jämför.

Jag skulle köpa aluminiumfälgar och fick via en bekant som har ett större åkeri använda hans rabatt hos hans handlare. Tror det var 35% eller 40% rabatt på fälgarna. Fälgarna blev ändå nästan 30% dyrare än om jag köpt dem som vanlig privatperson till vanligt pris hos en näthandlare i Sverige. Exakt samma fälgar…

OBS inget ont om just Vianor.

F

F.d. 25267

Guest

Var noga med fälgarnas bärighet. En husbil på tex. 4 ton behöver minst 1100 kg för att ha lite marginal. Kolla axeltryck bak och fram för att vara säker. En tvåaxlig bil har ofta högre axeltryck bak. Detta begränsar utbudet av fälgar kraftigt.

Senast redigerad av en moderator:

Niclas & Pia

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024

Var noga med fälgarnas bärighet. En husbil på tex. 4 ton behöver minst 1100 kg för att ha lite marginal. Kolla axeltryck bak och fram för att vara säker. En tvåaxlig bil har ofta högre axeltryck bak. Detta begränsar utbudet av fälgar kraftigt.

Bra tips

Detta har jag koll på (vår bil är på 4,5 ton) men tipset är bra för andra som ev. läser tråden

Finns tyvärr inte så många alternativ tyvärr som jag hittat..

//Niclas

Niclas & Pia

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024

Japp, stämmer, dessutom verkar det vara ett mått till som skall stämma ...navmått -78,1

Har hittat 3 olika som jag funderar på som klarar min totalvikt 4,5 ton

MAK
Borbet
CSP

//Niclas

Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Alutec Energy kanske kan vara ett alternativ?

Dom kanske inte är häftigast i stan men dom klarar 1250kg, har bra finish, är lätta att tvätta och är dessutom billiga.
Jag betalade 1060:- st hem till dörren.

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Japp, stämmer, dessutom verkar det vara ett mått till som skall stämma ...navmått -78,1
Har hittat 3 olika som jag funderar på som klarar min totalvikt 4,5 ton
MAK
Borbet
CSP
//Niclas
Totalvikt(?), hjulutrustning "däck och fäljar" ska var för sig också klara max axeltryck inom ramen för totalvikt! Eftersom axeltrycket tillåts variera inom totalvikt och max axeltryck över olika axlar, ger inte totalvikten tillräcklig info vid val av däck/fälgar.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi köpte däck därifrån i Borås för någon vecka sedan och erhöll då rabatt, 38 % på däcken, inte på arbetet. Visade så klart upp giltigt medlemskort.

Toppen