• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi som tycker om Motorsport och Tony Rickardsson

F

F.d. 24447

Guest
Vi är säkert rätt många som är intreserade av Porsche Carrera Cup och STCC i HBK.
Nu måste vi ringa och rösta lite extra på Frdagagskvällarna i TV 4 på Tony Rickardsson
i Let´s dance-tävlingen om vi vill se honom kvar till slutet. (Här får man rösta hur många
gånger som man vill.)

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Vi som tycker om Motorsport och Tony Rickardsson

Men då kommer han ju inte att hinna testa ut bilarna före första racet om han går vidare i Let´s Dance.. Men vinnarskalle som han har så tar han nog bra platser i både dansen och racingen. Jag ska ringa på honom, har sett honom både i speedway och racing, otrolig kille och trevlig som få!

F

F.d. 24447

Guest

Tony klarar nog båda delarna i 3 veckor till han var ju borta i utlandet och testa nya
prylar förra veckan några dagar och blev försenad av streik vid hemresan men han
fixa ju dansen perfekt i alla fall.

Synd att alla STCC tävlingar ligger så långt söderut för oss i Norrland sedan vi
tappade helgen i MoiRana i Norge. Från Skellefteå 50 mil enkel väg.

2008 får det bli hamnpiren i Göteborg 14 juni.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4879

Guest

Ja det är tråkigt att det inte finns nån godkänd bana norröver. Jag körde premiärtävlingen på Mittsverige banan i Härnösand och det var en mycket kul bana, synd att den inte håller tillräckliga mått idag.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Åkte förbi Mittsverigebanan i går på väg mot Jokkmokk och såg att dom bygger ett speakertorn på taket till byggnaden. Verkar vara arbeten på gång kanske det kan bli en riktig bana där.
I lidköping byggs det ju också en bana. Någon som vet mer om detta Den planerade banan i Enköpingstrakten verka det inte bli något av. Ganska ynkligt att det inte finns utrymme för en motorbana i Stockholmstrakten. Alla fria ytor tas ju upp av olika stadions hockeyhallar och golfbanor. Det borde finna plats för alla typer av sport men det är klart man får ju de politiker man väljer och motorsport och flygfolk är ju i stor minoritet och kan inte utöva någon påtryckning på regimen Nästan utrotningshotade Tyvärr

F

F.d. 4879

Guest

Utrymmen och finansiering för en motorbana av F1 storlek finns i Stockholmsregionen, senast var man på gång att sätta spaden i jorden var i Rosersberg men där var politikerna nöjda med sin betongfabrik.. Det är många kommuner runt Stockholm som måste gå ihop om ett sånt projekt och när man inte kan samsas inom en kommun så är det inte lättare när 10 kommuner ska samarbeta tyvärr. Sen beror det väl på vad man menar med flygplats men Anderstorp fungerar ju även som flygbana, har i alla fall gjort det tidigare.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Köper det du säger om finansiering. Hur finanseras alla sporthallar idrottsarenon mm`
Kommunala/statliga pengar? Hörde någonstans att man skulle bygga ny arena på söder kostnad massor av miljoner. Vem finanserar?
Alltid när det kommer till sporter med motorer då är allt hopplöst Naturligtvis är det bättre med typ steetrace på gatorna där är ju säkerheten hög eller......?
Tror att en motorbana gärna med flygbana snart skulle kunna finansera sig själv Tror inte det är där skon klämmer utan det är våra folkvalda politiker som bromsar. Tvärbroms.
Förstår inte all alla andra länder kan ha flera stora motorsportanläggningar flygfält crossbanor mm

F

F.d. 4879

Guest

Nu ska vi inte prata politik här, forumet är inte till för det. Men det är tyvärr precis som du skriver och alla idrottsdicipliner lyder under samma förbund i Sverige, Riksidrottsförbundet. Och där ingår även motorsporten och flygsporten. Tyvärr så ser man olika på olika dicipliner när det gäller skattepengar till idrotten.
Nu skriver jag inget mer om det här från min sida.

F

F.d. 14038

Guest

Min erfarenhet är den att politikerna ute i komunerna är mer rädda för den befolkning som bor närmare än 1 mil till en motorstadion.

Jag vet vilket helvete vi hade i vår mtocrossklubb som mina söner var medlemar i och tävlade för.

Politikerna har det heller inte så lätt, det finns andra förståsigpåare om allting som kan ställa till ett helvete för andra och som tyvärr politikerna måste ta hänsyn till.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Jag är skeptisk till att politiker tänker så. Det är inte populärt att stötta motorsport eller flygsport. Inte ens Riksidrottsförbundet bryr sig om oss men är väldigt noga med avgifter.
Se hur det gick med motorbanan i mörkaste småland för ett antal år sedan fick dom hjälp?? Politiker borde satsa stora pengar på ungdomsverksamhet inom såväl motorsport som flygsport. Det fostrar ungarna till att ta vara på sig själva och ta ansvar för det dom gör och framför allt kanske håller några ungdomar från gatan med de problem det kan medföra. Detta sker ju i andra idrotter men inte de med motor. Massor med föräldrar satsar enormt med tid på sina barn skjutsar till tränig och tävling och det är bra för vår framtid. Alla kan inte ju sitta inne och spela tv spel mm. Varför har vi inte elitfolk bland formelförarna rally motocross TT gocart etc.Vi har massor med bra ämnen. Vi är snart ett totalt u-land i detta avseende.Vi är ju duktiga på det mesta tror vi men här kammar vi nästan noll
Vet att jag sticker ut hakan nu men kan ta en eller flera smällar om det behövs.

F

F.d. 24447

Guest

Fredag kväll 23,00 jag tackar alla som var med och rösta på TONY RICKARDSSON
Nu är det bara att ladda för nästa Fredag.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Klart att man röstar på Tony. Vilken hållning, och han dansar så bra. Vilken go kille!
Är även svag för Mattina. Hoppas på en finalplats också för henne. Då blir det svårt.

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Tony kvar - men Tina BÄST.

F

F.d. 24447

Guest

Ang mitt inlägg nr: 3
Jag måste skriva några rader till om detta, blev så negativt om motorsport i Norrland.
Vi har en av Sveriges bästa Gokartbanor (Furunäs) i Skellefteå. Vi har även en mycket bra Rallycross-arena (Klutmark) ombyggd för ca: 10 år sedan, men därefter problem
med boende i närstående by med bullernivåer (miljöärende) detta har sedan pågått
i ca: 10 år ej klart ännu. Denna bana brukas även av motorcross och ( snösckoter-
cross vintertid. Problemet man har ej kunnat anordna någon större tävling sista
10 åren på denna bana på grund av begränsat tillstånd.
Sedan har vi DragRacing som kördes lagliga tävlingar på gata i utkanten av centrala
Skellefteå till för 3 år sedan, därefter i Fällfors på ett nedlagt militärflygfält.
Detta positiva på grund av en mycket duktig motorsportklubb SMS (Skellefteå motor
sälskap.) och i gott samarbete med Skellefteå Kommun är man bra på ordna fina
möjligheter för intreserade ungdommar.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Känner till detta med Skellefteå och samarbetet med kommunen. Stor heder till dessa politiker som kan se att det finns andra intressen är golf fotboll etc. Skulle med glädje se många fler kommuner stöttade detta men f-n trot
// Bror

F

F.d. 24447

Guest

Hej alla HBK-are och Glad Påsk. Nu är det FREDAG igen och i kväll gäller det om vi
som håller på TONY R att rösta lite extra om vi vill ha med honom till final.

H

hianders

Guest

Vad bra att ni håller på "våran" Tony!! Han och vi (m fl HBKare) bor ju i samma kommun, Avesta.
Vi får väl skicka SMS ikväll eftersom vi är på egen dans i Bygdegården här i vår by, Korskrogen. Gubbarna som gått matlagningskurser under "vintern" ska göra en påsktallrik till 120 personer!!!!

Än en gång Glad Påsk!!

fru och herr hianders
:):)

F

F.d. 24447

Guest

Det är bara att ta av sig hatten för Tony Rickardsson för oss motorintreserade vänner
i HBK. Nu har vi honom i finalen. Vilken dansare.

Toppen