• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LiFePO4 Vi som själva "bygger" våra LiFePO4 batterier

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.151
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
:twitcy:Eftersom det tydligen finns för lite trådar om lifepo4 batteri och celler så tänkte jag att här kan ni säkert hitta era frågor/svar på era lifepo4 batteri byggen

Här tänkte jag att vi som tycker om eller på andra sätt vill bygga ett lifepo4 batteri skriver...

Själv har jag byggt 3 st och det första byggdes ungf 2016.... Då var det svårt att hitta kloka vägar att gå, som bara detta att man då botten ballancerade cellerna :eek:
Sen fanns det knappast några BMS:ar... Man var tom osäker på om en BMS behövdes... Men i dag rekommenderas det oftast...
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.880
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Hehe... för lite trådar om LFP. :rolleyes:
Jag har också byggt 3st egna LFP 100Ah, 280Ah, 400Ah. Fast jag började först 2019, då fanns det redan bra erfarenheter här i forumet.
Utvecklingen går snabbt på komponenter inom detta så det är inte helt lätt att hålla sig uppdaterad om allt nytt som kommer fram.
Jag lägger med länk till min gamla byggtråd som kommit upp i över 500 inlägg.

https://www.husbilsklubben.se/threads/lifepo4-12v-bygga-själv.119924/#post-1009996
 
Senast ändrad:
Toppen