• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vi skall hämta våren

Status
Stängd för vidare inlägg.

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025
Sv: Vi skall hämta våren

Hej på er.Sitter här och läser eran dagbok,som verkligen är bra upplagd.Jag och min fru Gun-Britt skall åka söderut den 16/10-10 för första gången.och då är det verkligen roligt att läsa det ni har upplevt på en sådan resa.Vi är inte några hejare på språk,men det skall nog gå bra ändå.Innan vi köpte husbil har vi varit runt om i värden och pratat med både armar och fötter.Vi tänker stanna där nere till i slutet på april 2011 om allt går bra och hälsan håller i sig.m.v.h. Roffe T. nr:3230.:spinny:
Hej Roffe!
Våren känns just nu väldigt långt borta för oss, så vi har inga behov att hämta den :). Våren 2011 skall vi dock hämta på Sicilien. Tack för dina positiva ord, det är gott att samtidigt få en påminnelse att göra färdigt hemsidan, jag kan behöva en och annan ”spark” men så tillhör jag dem som är utvalda :rolleyes: till att förvärvsarbeta några år till och då blir tiden ofta knapp.
Det närmaste söderut vi kommer mer i år, är en tur till Holland vecka 44 och en tur till Ardennerna vecka 52.
Nu förstod jag inte riktigt om ni hade tänkt er att åka så långt som till Portugal men jag kan verkligen rekommendera det. Det är lite längre men vi trivdes mycket bättre i Portugal än i Spanien/Frankrike. Så om vi inte fastnar för Sicilien kommer vi åter att hämta våren 2012 i Portugal.
Mycket lycka till på ert underbara äventyr i ett behagligt klimat.
Hälsningar Julian & Stina
PS Det bästa universella språket är ett leende och vänlighet! DS

Bosse

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021

Hej Roffe!

Vi startade den 7/9 vår resa för att köra ikapp sommaren, vi åker i väldigt stor utsräckning i Julian o Stinas hjulspår.
Jag kan verkligen rekomendera att köra denna tripp, Portugal är fantastiskt det finns så mycket att se, det är ett fantastiskt klimat, det är fortfarande sommar här nere, vi ligger och badar om dagarna och har det riktigt bra.

När det gäller gasolen så kan det vara bra att ha en spansk adapter med, ifall du inte får fyllt dina svenska flaskor. Den spanska passar på portugisiska flaskor
Dom portugisiska anslutningarna går inte att koppla ihop med den internationella adaptern du kan köpa i Sverige.

Mvh

Bosse

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Från vår horisont ser det ut som att våren nu även har kommit till Sverige.
Här på Sardinien upplever vi vädret som en normal sommardag i Sverige.
Jag har försökt att följa debatterna inför styrelsevalet men måste erkänna att jag tröttnar fort och jag förmår inte uppbringa någon energi att engagera mig. Vi är ju i Paradiset!
Det går att läsa och se mer om våra små äventyr på vår hemsida. Hoppas att det kan inspirera er till att längta bort, resa omkring och njuta av livet med husbil.
Välkommen till: www.amstel.se/sa/

Nittongradiga hälsningar från Stina & Julian

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen