• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vi byter bil

F

F.d. 25112

Guest
Köpte vår första husbil i höstas, en Hymer swing -02. Har redan hunnit med en del resor men tycker det är trångt för 5pers. +hund. Vi byter därför till en CI Riviera garage årsmod. -05. Hoppas att den ska passa oss bättre, nu får iallafall vi också en vettig sovplats. Köket ligger inte mittemot sittplatserna utan verkar ha lte gen "space" . Vi får den den 10juni och jungfruresan blir den 11:e!!

F

F.d. 25038

Guest
Sv: Vi byter bil

Kul å se att ni skaffat en riktig bil ;)
Grattis

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023

Var har du bytat, är det i Örkrlljunga kanske det är vår.
Reg nr wxf 377 om det är den och du har frågor om den
så hör av dej,om det inte är den lycka till med en trevlig
bil stor och bra plats.

MVH Berra

F

F.d. 25112

Guest

Hej, ett stort tack för info om bilen, vi kommer säkert att bli nöjda. Glömde fråga: hur hade ni det med tv-inställningen funkade det bra för er, eller bör jag komplettera något?
Hälsningar Janne o Lotta

F

F.d. 25112

Guest

Jo, det blir nog bra. Har fått kontakt med förre ägaren vilket känns bra. En fråga; såg att ni hade dubbla bodelsbatterier, var har ni batteri nr2 ? Janne

F

F.d. 24290

Guest

grattis till en jättefin bil, vi har en likadan 08 och är jättenöjda!

F

F.d. 25038

Guest

Jo, det blir nog bra. Har fått kontakt med förre ägaren vilket känns bra. En fråga; såg att ni hade dubbla bodelsbatterier, var har ni batteri nr2 ? Janne
Om det är mej du menar så satte jag det i skåpet under tvärsoffan innanför gasolskåpet
tyckte inte det kunde andvändas till nåt annat! vad har du för totalvikt på eran 3,5 eller 3,8 höjge på våran pg av bedrövlig lastvikt.

F

F.d. 25112

Guest

vi har 3.5 i vikt. Den är lb-reggad så frågan är om man kan regga om till pb-klass 2 ? (har b-kort)Inga problem att höja, eller ? Janne

F

F.d. 25038

Guest

bengt i örkeljunga kan fixa intyg från trigano kostade mej 2000 +reg och besiktning.har för mej att jag låg på 3550 och inte speciellt mycke med i bagaget känns inte så lustigt att strippa bilen åka utan reservhjul känns lite olustigt tex blir ju tycker jag ingen riktig semester om man inte kan plocka mej se det viktiga i alla fall (och nu menar jag inte allt utan brevlådan)typ vatten i tanken och gasol mm.
ps körkortet måste vara utfärdat 1996 eller tidigare om du ska kunna köra efter uppvägn.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25112

Guest

Var din lb-reggad från början då, så du ändrade till pb-klass 2 eller? Fortfarande reggad för bara 3 passagerare ?
p.s. tack för värdefull info!!

F

F.d. 25038

Guest

Tror att den blev pb2 automatiskt vid inreget till sverige ,tror det är lastvikten som sätter stopp för antal passagerare iomed att de bara finns 3 bältade platser förutom förare.

Toppen