• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vi börjar bli många

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Man läser här på sidan hur det uppstår problem på vissa platser typ Rydebäck för övernattning. Har tidigare tyckt att det varit ett litet problem men har nu själv börjat förstå vidden av det hela.
Jag har mina favoritplatser som jag aldrig lämnat ut eller berättat för någon. Allt har fungerat klanderfritt med fina kontakter från sommarstugeägare. Man hejar pratar om ditt o datt o trivs på dessa platser.
Nu har vi kommit till en punkt när även idioter skaffar husbil. Ja det är faktiskt så. Tidigare va det nog bara dom som hade ett seriöst husbilsintresse som åkte runt och betedde sig som folk o visade hänsyn.
Kom till en av mina favoriter i fredags och såg direkt att det varit en eller flera bilar där nyligen. Hjulspår. Dom kan jag leva med men fullt med rester från slasktömning. Gick direkt o pratade med en person jag känner och fick klart för mig att flera varit där. Han va inte glad eftersom han också sett spåren.
Nu vill jag inte berätta va det är på för ort men helt klart är att visst ska vi skona dom platser som är våra smultronställen för att hålla vårt anseende uppe som husbilsägare.
Känns tråkigt men den tidigare friheten att övernatta är nog på väg bort. Blir nog bara att akseptera det för vildarnas framfart kan man inte stoppa. Dom skiter i allt o alla. Deras framfart o deras samvete är otroligt rymligt.
Säkert fler som stött på detta. Som man säger"det skjuts för lite".

Mycket besviket o förbannad.

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025
Sv: Vi börjar bli många

Håkan, det är så rätt, så rätt......

Uppfattar åxå situationen på ditt sätt och håller alla nyupptäckta nattplatser för mej själv.

Kan bara tänka mej att dela med mej till verkligt betrodda "kåkfarare".
Men hur blir man betrodd? :confused:

Visst var det bättre förr!
Ju förr dess bättre! :D

Från ett blåsigt Öregrund
Hälsar
Kåre

F

F.d. 55554

Guest

Man läser här på sidan hur det uppstår problem på vissa platser typ Rydebäck för övernattning.

Kommer just nu från Rydebäck, har haft samtal med ett par olika personer som berättade att det hade varit 4 st "stora" husbilar därnere, dom hade ställt upp i fyrkant med dörrarna mot varandra och plockat ut bord/stolar/markiser.
Dom talade om att Securitas kört bort dom och påtalat att så fick dom inte stå.
Då ställde dom upp längs stenarna 2 och 2.
Kanske en bidragande orsak till att det blev 6 timmar?
Samma gäng hade tydligen varit i Höganäs på någon gräsplan och gjort samma sak där.
Platsen numera avstängd!

En påstod att det var HBK medlemmar????
Han kände igen vårt HBK märke.
KAN det vara verklighet att det finns sådana medlemmar?:confused:

Talade även med 3 män som kom strax innan vi skulle åka, dom tyckte det var trevligt att vi fanns där, kanske hindrade det några från att leva "bus" där nere.:)

Senast redigerad av en moderator:
T

Teddi

Guest

man behöver ju inte ställa högre krav på en hundralapp än dess värde:D:D,
så ja sympasiterar både med håkan j ock smeden,
,för att bli idiotförklarad så krävs de betydligt mindre än hundra spänn,,de räcker med en datamaskin,,

i smarholmen för nåt tag sen var de fullt ös med stereo o annat till frampå småtimmarna,,
då fick ja ett samtal,,varför jag??jo,,tillsammans med dom boende fick ja #fullmakt# att lägga in platsen,,ock,,visst va de medlemmar här,,lika barn leka bäst:D

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

För en hundring får man inte mycket... kronans värde sjunker...
Är det här med dåligt uppförande på ställplatser ett regionalt problem i syd och väst -Sverige??
Är ni för många som kluttar ihop på samma platser.
Vad är problemet. Jo vi behöver fler ställplatser. Har aldrig hört om några problem norr om Göta Kanal, för att inte tala om norr om Dalälven.....

Bosse

T

Teddi

Guest

kanske att de e så bosse att mest husbilar finns i södra sverige,,ja tror detta,,de följer ju folkmängden så ,,,

som husbilsägare så måste ju finnas ett ansvar,,ett körkort befriar ju ingen #att skita i diket# om man säger så..

Toppen