• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vi är så tacksamma!

F

F.d. 19480

Guest
Vi har haft funderingar på att på att köpa en Burstner Argos 747.
Men det kryllar ju inte av dom på marknaden och när man åker till en firma så har man ju i regel en säljare som flåsar en i nacken.
Ställde frågan här på forumet om det va nån som hade en argos som skulle vilja visa den för oss.
Vi sa till varandra att det blir nog svårt för vem vill ha hem helt okända människor på gården??

Vilken tur att det finns människor som inte är så rädda för besväret :)
I går var vi och titta på en Argos hos en familj. vi fick ställa frågor och titta i lugn och ro dom visade hur allt fungerade.

När vi åkte hem så pratade vi om för och nackdelar och vi nog till 90% bestämt oss för en Burstner Argos 747. Men vi ska nog vänta till våren med ett köp.

Vi vill tacka Jarmo å Åsa med familj och ni andra som har engagerat er! Vi är så tacksamma för att ni tog er tid!
Hoppas ni får många underbara mil i eran fina Argos.

Mvh Fam Wenngren

F

F.d. 25020

Guest
Sv: Vi är så tacksamma!

Ni ska nog köpa på hösten då husbilarna är lite biligare.Mvh 220 Sture i Pajala

PJohan

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3047
Medlemskap
2025

Hej på er, jag såg en Argos hos Mälarcamp i Upplands Väsby igår. Prova att ringa till Väsby och lycka till med den stoora bilen önskar PJohan.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

När vi var i Tyskland i Wertheim så reagerade jag på hur ruggigt billiga dom är i Tyskland.
Alldeles ny 2013 kostade bara 86000euro.

Har ni inget inbyte så köp i Tyskland och ni kommer spara ett par 100000:-.
Det är väldigt enkelt att köpa där.

F

F.d. 19480

Guest

Hej på er, jag såg en Argos hos Mälarcamp i Upplands Väsby igår. Prova att ringa till Väsby och lycka till med den stoora bilen önskar PJohan.

Tack! jaa allt är det en stor bil allt :)
Vi var dit och titta de på den också i går. Men vi står nog över till våren :)

F

F.d. 19480

Guest

Har kommit på att det är så! Man köper på hösten och säljer till våren :)
Men nu kommer det nog bli så att det blir att importera från tyskland i vår istället
känns som att det blir mest ekonomiskt på det sättet.
Tyvärr så verkar det inte finnas ett överflöd av dom i tyskland heller men det går nog att göra en mycket bättre affär där.

M

MatsFo

Guest

Jo Bürstner verkar vara ett märke som verkligen lönar sig att köpa från Tyskland. Det finns rätt många tycker jag, 40 st på Mobile.de, en del av dem verkar vara riktigt prisvärda...

Toppen