• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vi är så otroligt nöjda och glada över vår husbil

T

TeamM&M

Guest
I går så gick vi ut och fikade i husbilen fast den bara stod parkerad på tomten. Där satt vi och planerade våra husbilsresor och letade upp HBK på mobilerna och laddade reservficklampor. Jag (Micke) till och med duschade i husbilen bara för att kolla att allt fungerar. :spinny: Husbil och robotdammsugare är nog de bästa investeringarna som vi gjort. Vi pratade om att den här bilen som vi har den är verkligen perfekt för våra behov. Vi är så glada och supernöjda.

F

F.d. 55786

Guest
Sv: Vi är så otroligt nöjda och glada över vår husbil

Känner igen känslan! Vi köpte vår första "den gamla som hette Fantomen" i augusti i fjol, för att se om husbil var något för oss. Vi blev sålda och bytte upp oss redan i år. Hämtade den nya "Ernie" till midsommar.
När gubben kommer hem från jobb om 2 veckor, bär det av till norra Sverige. Längtar.
När jag kommer hem från jobbet går jag ofta ut i husbilen och pysslar. Igår byggde jag ett "brickbord" enligt tips från Husbilsklubben. ;)

T

TeamM&M

Guest

:) Våran heter RoGeR. Jag såg ett brickbord som var gjort för muggar mellan förarsätet och passagerarsätet. Vi får se om det blir ett hobbyprojekt lite senare. Fint var det! Vi funderar på att åka norrut också. Vi tror att det är lite lättare att komma nära vatten och fricampa uppåt landet.

Storemyr

HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
14440
Medlemskap
2024

Förstår er till fullo, vi köpte vår första husbil i december-13, Åke, och blev totalsålda. 1 juli bytte vi upp oss till en nyare, Lollo, och har inte ångrat oss. Vi går också ut och fikar och grejar när den bara står utanför huset och vi inte ska iväg någonstans :yes:

Härligt även om det inte blir några långturer än utan mest kortare svängar, då djur, barn och hus behöver sitt :yes:

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023

Vi har en likadan fast det är en 02 men likadan ut vad jag kan se på bilderna
annan kladselfärg bara. Det är en väldigt praktisk och bra bil och väldigt rymlig vi är mest vi två och jycken som åker och ibland lite barnbarn :) Vi har döpt våran kärra till "Skuldfrid" :) :)

F

F.d. 29775

Guest

Kul och positiv tråd utan gnäll:yes:
Vi köpte våran husbil i 2007 och blir bara gladare för den för varje dag som går.
Tänk at vi fick den riktiga bil redan från början (hade inte husbil för!)
då vi köpte ett demo-ex bara efter ett par dagars fundering:wub:
Inga speciella klagomål (lite finns ju alltid) .

Och vi sätter oss också ofta ut i bilen och tar kaffe eller vilar os.
Det är en fin känsla och tycker man blir en annan person när man är i husbilen:swoon:

T

TeamM&M

Guest

:) Skönt och se att det inte bara är vi som är drabbade av "husbilsklåda"
Det är ju en av alla det bra sakerna med husbil att man bara kan sticka iväg på en kortare tur men ändå få en liten minisemester. Trots barn, djur och alla måsten.

T

TeamM&M

Guest

Det ser ut som om Skuldfrid är likadan som våran Roger :) Jag tittade in på din sida men kunde inte jämföra interiören. Men utvändigt ser det nästan likadant ut.

T

TeamM&M

Guest

Vet ni Siv & Mikael att vi gjorde nästan likadant. Men vi bestämde oss på en halvtimme :). Lite galet men hittar man rätt så...

Gabbe

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2025

Vet ni Siv & Mikael att vi gjorde nästan likadant. Men vi bestämde oss på en halvtimme :). Lite galet men hittar man rätt så...

Hej, så kul att läsa denna tråd som är så fylld av glädje och nöjdhet. Hoppas Ni får en riktigt trevlig tid med husbilarna och att Ni får många kompisar i HBK.

Gabbe//

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Det här var den mest positiva tråden som jag läst på länge! Rekommenderas till alla "gamlingar" som glömt hur det kändes : )

Visst är det kul när något framkallar positiva "vibbar" som vi är i behov av lika mycket som "C" vitaminer!

"Live long and prosper" hade Mr. Spoke sagt!

Bilagor

• Live long.jpg
    Live long.jpg
    30,4 KB · Visningar: 1

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Kan bara stämma in i tidigare inlägg om att det är en positiv och trevlig tråd. Vi är ju många som fastnat för detta livet och vi tycker att det är det bästa vi någonsin gjort är att vi köpt husbil. Lycka till och ha det bra!

F

F.d. 52918

Guest

:yes:Inget känns så underbart som den första husbilen man köpte,den känslan bevarar man alltid i sitt hjärta,,bara så mycket lycka till med Er husbil,njut,,kramis

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023

Vi har haft kvar en gammal husbil som stått avställd och tanken har varit att fixa upp den ordentligt på lediga stunder men tidsoptimist som man är har det naturligtvis inte infunnit sig någon ledig tid så jag/vi beslöt oss för att sälja den
så jag städade upp och tvättade den och den blev faktiskt riktigt fin sen satte jag ut en annons och fick 38 samtal första kvällen och nästa morgon var den såld. Så idag har jag provkört alla funktioner så allt funkar som det ska och imorgon kommer ett ungt par med två små barn och hämtar den och det känns faktiskt lite vemodigt trots allt . Men å andra sidan kanske det blir nya framtida husbilsåkare och det uppväger den vemodiga känslan att mista en trogen vägkompanjon som utan knot dragit oss runt i landet :):):):):)

Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

När jag läser denna underbart positiva tråd så går mina tankar till 1997 då vi köpte vår första begagnade husbil och det var en alkovbil med bäddbar soffgrupp. Vi hade denna husbil i två år och vi blev helt fast för husbilslivet. Har sedan blivit några husbilar till. Nu är vi så otroligt nöjda med vår femte husbil som vi köpte 2008 som ny. Dethleffs Esprit H-7910 Fiat 3,0 Multi-Jet 160 hk 2008 Halvintegrerad. Den bor vi året runt i.

T

Tika

Guest

hej alla glada
Visst är det spännande med HB vi har haft våran i 1 mån och har redan kört ca 300 mil,känslan när man kommer hem är att man vill ut igen.Vi ska ut snart på våran första ordentliga tur och vara boende i bilen i ca 3 v det blir en sväng till det härliga Danmark och sen tillbaka till Sverige.Jag känner igen symtomen att man helt plötsligt sitter i HB o fikar fast den står på tomten.Ha en skön sommar nu allihopa o kanske så möts vi på vägen :)

Toppen