Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag anser att risken att köra på HVO100 är 1/100 del av risken att köra med trimbox.
Enda skillnaden mellan diesel enligt EN590 och HVO100 är en liten skillnad i viskositet.
HVO är mer lättflytande.
Jag har provat både i personbilen (kör på det nu) och i husbilen.
(husbilen godkännd för HVO100)
HVO100 funkar bättre än diesel, men drar ca 3% mer.
Inga problem, med tillsater har HVO100 samma lubricitet som krävs för EN590.Hur är det med smörjegenskaperna, det är ju rätt kritiskt för dieselpumpen/pumparna?
Bra om du kan förklara varförJag skulle nog inte rekommendera att köra på HVO 100 med Eu4 motor vilket du har på din Ducato 2011.
Japp, samt att den inte åldras, kan lagras åratal utan att försämras.En av fördelarna med HVO är att det kan inte bildas bakterier till skilnad mot BIO diesel