• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Veterinär-plats-info

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Ide till webbis!!

Skulle det inte kunna gå att ordna en tråd som
Liknar ställplatstrådarma men för veterinärer när man skall avmaska. ?
Med kordinater och pris, namn på veterinären osv

Jag läser i trådarna efter tips om veterinär inärheten av Sassnitz eller straalsund men kan bara hitta tips om veterinär i heiligenhafen i trådarna återkommer samma veterinär flera ggr.

Jag ska nog hitta en men det är lite bökigt att leta utan att veta var. ( har dock hittat en iphoneapp som heter tupalo där man kam söka, vet dock inte hur tillförlitigt det är eller vad det kostar osv. )

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Veterinär-plats-info

Wismar ligger säkert bättre till och där besökte vi en alldeles utmärkt veterinär.

Kliniken låg nära den centrala ställplatsen, som vi också kan rekommendera.

Kopierar in mitt tidigare inlägg;

Ett litet tips bara.

Eftersom våra medföljande husdjur måste ta sitt avmaskningspiller 2 - 7 dagar innan vi återvänder till Sverige, så kanske ett veterinärbesök i Wismar passar bra tidsmässigt om man är i området.

Vi hittade i alla fall en häromdagen. Ett par hundra meter från ställplatsen vid hamnen i Wismar finns:

Tierarztpraxis
Christian Uhlmann
Alter Holzhafen 27a
Wismar

Tel: 038425-43960

Öppet: måndag - fredag 10.30 - 12.00 och 16.00 - 18.00

Tablett, okulärbesiktning av hunden och stämplar för 10 Euros, tycker vi är billigt.

Senast ändrad:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det är inga problem att fixa en särskild plats på sidan för det, men uppgifter om de olika veterinärerna måste medlemmarna själv samla ihop och lägga in.

Börja med att lägga in uppgifterna i denna tråd, sedan om det blir många platser kan vi fixa en särskild länk i högerkanten.

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Gunnar det låter superbra. När jag kommer hem till svenskt internet och dator ska jag samla ihop det jag hittar här på sidan och så kan andra fylla på :)

Har träffat många husbilsägare med hund så det är nog en vanligt förekommande fråga : var hittar jag en veterinär?

Tack

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Lossuecos: tack för tipset men vi kommer inte att passera
Wismar och att åka dit blir cirka 25 mils omväg tur och retur ( ögonmått på kartan)

F

F.d. 25168

Guest

Michael Johansson skrev dette :) http://www.husbilsklubben.se/forums/t31896/

I Rostock har vi besökt Tierklinik-Tierheim GmbH på Thierfelderstarsse 19, 18059 ROSTOCK. De har öppet måndag till fredag 12 - 13 och 18 - 19 och lördag 11 - 12.

Kostnad €20,12 för avmaskning av hund inför inresa till Sverige, inklusive piller och moms. Detta gäller år 2008.

Link til google maps:
Thierfelderstraße 19, Rostock 18059 Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland - Google Maps

Flere veterinärer i Stralsund : Google

Senast redigerad av en moderator:
Toppen