• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Veterinär i tyskland

Anita & Agne

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
4859
Medlemskap
2026
Hej alla hundägare

Någon som kan ge tips om en veterinär i närheten av Puttgarden som har öppet lördag och söndag för avmaskning.

Anita och Agne

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Veterinär i tyskland

Just närhet av Puttgarden vet jag inte men i Heiligenhafen finns en på Fisherstrasse 24 vilket är en tvärgata till vägen längs Binnensee, inte så långt från korsningen ut mot ställplatsen. Jag är dock osäker på om det är öppet på söndagar.

Men du vet väl att du kan avmaska upp till tio dagar före inresan i Sverige? Kanske du passerar någon veterinär en vardag den aktuella veckan.

L

Lärkan 321

Guest

Vi brukar alltid besöka Christina Kalthoff , Prakt. Tierärztin, Landkirchener Weg 16, 23769, Fehmarn. Tel (04371) 3569. Det ligger på infarten till Burg inte långt från Lidel.

Vi brukar alltid sova på torget i Burg - både på väg bort som hem och då passar denna plats bra. Dessutom är ju Burg en gullig och trevlig ort.

Är lite osäker på hennes öppettider men "googla" så hittar ni säkert hennes tider.

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

Hej, vi kollar hos någon turistbyrå i någon by på hemvägen. Veterinärer finns ju överallt.
Har man med sig piller hemmifrån så blir det billigt eller gratis som nyssens i Rostock.

Anita & Agne

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
4859
Medlemskap
2026

HejHej, tack för tipsen. Hittade Werner i Heiligenhafen. Han såg ut som jultomten och förmodligen är han lika snäll också. Kostade 5 euro för jag hade tablett med själv.
Anita & Agne
:yes::yes:

Toppen